Gå til innhold

Aldri før er så mange trygdejuksere avslørt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest flikkflok

Og bra er det!Trygdeordninger er bare for de som virkelig trenger det.

Det er dårlig gjort å misbruke trygdeordninger som er finansiert over skatten, og som er til for å sikre de svakeste i samfunnet.

Samtidig er det bra at ordningene finnes for de som virkelig trenger det(og har krav på det)!

Gjest frosken pelle

Det er dårlig gjort å misbruke trygdeordninger som er finansiert over skatten, og som er til for å sikre de svakeste i samfunnet.

Samtidig er det bra at ordningene finnes for de som virkelig trenger det(og har krav på det)!

Enig.

Gjest forsiktig nick

Vet om en ufør yngre person, ufør grunnet noe fysiskt som er vanskelig å diagnostisere, mast seg til det?...?(spekulasjon!)

Denne personen trener flere mil hver dag, fester hardt hver helg, utpå å farter hele tida, pusser og fikser opp ting.Har aldri sett personen syk.Skulle denne personen vært ufør da?Jeg får det liksom ikke til å rime jeg.

Gjest ikke sign

Vet om en ufør yngre person, ufør grunnet noe fysiskt som er vanskelig å diagnostisere, mast seg til det?...?(spekulasjon!)

Denne personen trener flere mil hver dag, fester hardt hver helg, utpå å farter hele tida, pusser og fikser opp ting.Har aldri sett personen syk.Skulle denne personen vært ufør da?Jeg får det liksom ikke til å rime jeg.

Du kan tipse anonymt og si det du vet! Gjør det. Irriterende med slike.. Kjenner til to som også gjorde noe liknende, og den ene trener samt sitter med pc'en hele dagen. Da kan han vel ha en jobb der han sitter med pc i alle fall?? Nei; jeg synes du skal tipse trygdekontoret. De har rett til å vite/sjekke.

Har du tenkt tanken at denne personen lider av noe som ikke synes? - Noe som gjør at denne personen SELV vet når han har overskudd? - En arbeidsgiver kan skjelden vente til man har en "god dag".

Sosialangst f.eks.

Eller hypothyreose.

Eller fibromyalgi

eller hodepine som er så voldsom at personen må mure seg inn

fanken, jeg syns det er så dårlig gjort å mistenke folk for sånt!

jeg har selv følt det der på kroppen.

Annonse

Du kan tipse anonymt og si det du vet! Gjør det. Irriterende med slike.. Kjenner til to som også gjorde noe liknende, og den ene trener samt sitter med pc'en hele dagen. Da kan han vel ha en jobb der han sitter med pc i alle fall?? Nei; jeg synes du skal tipse trygdekontoret. De har rett til å vite/sjekke.

er du sikker på at en arbeidsgiver trenger en som bare "henger" foran en pc da?

Har du TENKT at pc'en er en vei ut?

herreminhatt.

Gjest forsiktig nick

Har du tenkt tanken at denne personen lider av noe som ikke synes? - Noe som gjør at denne personen SELV vet når han har overskudd? - En arbeidsgiver kan skjelden vente til man har en "god dag".

Sosialangst f.eks.

Eller hypothyreose.

Eller fibromyalgi

eller hodepine som er så voldsom at personen må mure seg inn

fanken, jeg syns det er så dårlig gjort å mistenke folk for sånt!

jeg har selv følt det der på kroppen.

Selvfølgelig har du rett i det du skriver,at det er ikke alt som synes utenpå osv.

Jeg mente da heller ikke å påstå at denne personen var en trygdemisbruker.Jeg har bare spekulert på at en person kunne se så 100% sprek ut hver dag,feste hardt hver helg, men samtidig være ufør.

Og jeg vet at personen er ufør grunnet en liten fysisk sak, personen har sagt det selv.

Jeg synes det hele bare er litt merkelig...

Gjest forsiktig nick

Nei, det kunne aldri falle meg inn å tipse slik.

Men hva skjer egentlig om noen gjør det da?tipser altså.Bare gir et forsiktig anonymt tips om at tk bør være litt på vakt f.eks.?Blir det opplyst personen at det er kommet inn et tips om han/henne?Kan det bli nøyere etterforsket (for å finne ut hvem tipsern er)?Jeg tenkte da om den som ble angitt ville prøve og finne ut hvem denne tipseren var.

Men for å understreke det, jeg kunne aldri tipset slik.Som flisa skriver, så kan mange ha usynlige hemmelser.

Gjest ikke signatur

Nei, det kunne aldri falle meg inn å tipse slik.

Men hva skjer egentlig om noen gjør det da?tipser altså.Bare gir et forsiktig anonymt tips om at tk bør være litt på vakt f.eks.?Blir det opplyst personen at det er kommet inn et tips om han/henne?Kan det bli nøyere etterforsket (for å finne ut hvem tipsern er)?Jeg tenkte da om den som ble angitt ville prøve og finne ut hvem denne tipseren var.

Men for å understreke det, jeg kunne aldri tipset slik.Som flisa skriver, så kan mange ha usynlige hemmelser.

Tipser du anonymt så tipser du anonymt. De gidder ikke bruke ressurser på å finne deg..

Gjest sier det samme

Nok et eksempel på hvor naive vi nordmenn er når det gjelder støtte til innvandrere.

Er det rart de ønsker å komme til Norge.....?

Så et intervju på tv (opptak fra Pakistan?), der de snakket om hvor enkelt det var å komme til Norge. Og at man da fikk økonomisk støtte. Husker dere det programmet om russere som kom hit? Mange kom med falske navn, og det var så lett å komme hit. Og de fikk lett-tjente penger.. Og blir de sendt hjem får de jo hjemreisen dekket også.

Gjest jack herren

Selvfølgelig har du rett i det du skriver,at det er ikke alt som synes utenpå osv.

Jeg mente da heller ikke å påstå at denne personen var en trygdemisbruker.Jeg har bare spekulert på at en person kunne se så 100% sprek ut hver dag,feste hardt hver helg, men samtidig være ufør.

Og jeg vet at personen er ufør grunnet en liten fysisk sak, personen har sagt det selv.

Ja, det er litt merkelig..!!

Annonse

Så et intervju på tv (opptak fra Pakistan?), der de snakket om hvor enkelt det var å komme til Norge. Og at man da fikk økonomisk støtte. Husker dere det programmet om russere som kom hit? Mange kom med falske navn, og det var så lett å komme hit. Og de fikk lett-tjente penger.. Og blir de sendt hjem får de jo hjemreisen dekket også.

Og det er derfor vi må legge skylden for dette på de som faktisk er ansvarlige.

Og det er ikke de som (miss)bruker systemet, men de som faktisk legger opp til et system som så enkelt kan missbrukes.

Og det er våre "kjære" politikere av ymse slag....

Gjest ikke signatur

Og det er derfor vi må legge skylden for dette på de som faktisk er ansvarlige.

Og det er ikke de som (miss)bruker systemet, men de som faktisk legger opp til et system som så enkelt kan missbrukes.

Og det er våre "kjære" politikere av ymse slag....

Vet de som utnytter systemet så til de grader! (En alenemor med barn som nå har hus, bil.. osv. men klager på hun ikke har noe. Husker ikke sist hun jobbet; maaange år siden. Hun karrer til seg det hun kan, og jammen vet hun hva hun har krav på!)

Gjest ikke juks

Vet de som utnytter systemet så til de grader! (En alenemor med barn som nå har hus, bil.. osv. men klager på hun ikke har noe. Husker ikke sist hun jobbet; maaange år siden. Hun karrer til seg det hun kan, og jammen vet hun hva hun har krav på!)

Å kjenne til sine rettigheter er ikke å misbruke systemet.

Det må gjerne jobbes med holdningsendringer hos de som heller ønsker å motta trygd fremfor å arbeide, men jeg synes det blir feil å kalle folk som får det som reglene tillater for trygemisbrukere.

Og HVORFOR dras alltid alenemødrene inn i slike diskusjoner? Har du f.eks. tenkt over at det ikke er noen som ville finne på å kalle en gift hjemmeværende husmor for en snylter, det til tross for at hun blir forsørget av en annen?

Hvorfor skal barna til de som bor sammen med både mor og far ha rett til å ha en hjemmeværende mor, og ikke barna til en alenemor?

Gjest ikke juks

Nei, du får det sikkert ikke til å rime, men så har du heller ikke innsyn i vedkommendes legejournal.

Gjest ikke juks

Mange som lider av psykiske sykdommer skylder gjerne på noe fysisk.

Det er mer godtatt å ha en dårlig rygg enn f.eks. depresjon.

Gjest ikke sign

Å kjenne til sine rettigheter er ikke å misbruke systemet.

Det må gjerne jobbes med holdningsendringer hos de som heller ønsker å motta trygd fremfor å arbeide, men jeg synes det blir feil å kalle folk som får det som reglene tillater for trygemisbrukere.

Og HVORFOR dras alltid alenemødrene inn i slike diskusjoner? Har du f.eks. tenkt over at det ikke er noen som ville finne på å kalle en gift hjemmeværende husmor for en snylter, det til tross for at hun blir forsørget av en annen?

Hvorfor skal barna til de som bor sammen med både mor og far ha rett til å ha en hjemmeværende mor, og ikke barna til en alenemor?

Man snylter da ikke på sin mann!

Gjest ikke juks

Man snylter da ikke på sin mann!

Det har jeg aldri sagt heller.

Jeg ville fram til at rettighetene for alenemødrene nok er kommet i stand for at barna til alenemødre skal ha de samme mulighetene til å ha en hjemmeværende mamma som barna til foreldre som lever sammen.

Alenemødre snylter da heller ikke når de tar ut de rettighetene de har fått gjennom lover og regler.

Altså - en gift kvinne kan ofte velge å være hjemme - det samme kan en alenemor, uten å være snylter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...