Gå til innhold

Pass opp for dette data viruset

Anbefalte innlegg

Gjest Humlepungen

Jeg fikk for et par dager siden en mail som liksom skulle være en viktig sikkerhetsoppdatering. Logoen til microsoft var der og mye annet som skulle gjøre dette troverdig. MEN da jeg testet dette vedlegget for virus så var der jammen det!! Så pass på og ikke la dere lure.

Har flere fått denne mailen??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122867-pass-opp-for-dette-data-viruset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått etpar om dagen i det siste. Virusprogrammet mitt oppdager dem.

Og uansett, Microsoft informerer aldri på den måten. De bruker sine egne web-sider. Dit går jeg jevnlig og sjekker om jeg trenger oppdateringer.

Åpne aldri vedlegg du ikke vet hva er !

Gjest Ingen pc-frik!

Jeg har fått etpar om dagen i det siste. Virusprogrammet mitt oppdager dem.

Og uansett, Microsoft informerer aldri på den måten. De bruker sine egne web-sider. Dit går jeg jevnlig og sjekker om jeg trenger oppdateringer.

Åpne aldri vedlegg du ikke vet hva er !

*Gulp* jeg har åpnet flere slike.Er det derfor maskina mi går så tregt mon tro?

Hva skjer etter at man har fått et slikt virus på maskina da, og hva innebærer dette viruset?

Det er vel ikke det samme som "kritiske oppdateringer" fra microsoft(det som dukker opp på skjermen noen ganger når du slår på pc-en)?

*Gulp* jeg har åpnet flere slike.Er det derfor maskina mi går så tregt mon tro?

Hva skjer etter at man har fått et slikt virus på maskina da, og hva innebærer dette viruset?

Det er vel ikke det samme som "kritiske oppdateringer" fra microsoft(det som dukker opp på skjermen noen ganger når du slår på pc-en)?

Nei de oppdateringene som popper opp på skjermen din fra microsoft det er ikke virus. Men vedlegg som du får i mail må du alltid sjekke før du laster dem ned.

Skaff deg et antivirus program. Har hørt at Norton er bra. Det kan du også oppdatere via internett.

Annonse

Etter alt som har vært skrevet i aviser, på nett, sagt på tv-nyheter osv om virus, nekter jeg å tro at det finnes nettbrukere som ikke har fått med seg at virus ikke er bra og at man kan beskytte seg ved å ha antivirusprogram.

Likevel har jeg inntrykk av at minst annenhver idiot her i landet IKKE har antivirusprogram installert, og dessuten klikker på hva det skal være av vedlegg de får på mail. Hvor vanskelig kan det egentlig være? Hvis man klarer å poste meldinger på DOL, så klarer man også å skaffe seg et antivirusprogram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...