Gå til innhold

bør jeg si noe?


Gjest ikkenicknei

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenicknei

Etter 3-4 år med sf begynner jeg å føle meg friskere og friskere.Jeg føler meg relativt stabil,samtidig som det kommer noen nedturer av og til,men de er forbigående.

Helt frisk er jeg ikke,men det vet jeg ikke om jeg noensinne vil klare å bli.

Uansett,så har jeg nettopp fått ny kjæreste og jeg vet ikke om jeg burde(vil/klarer) fortelle om "fortida" mi med sf,ettersom jeg ikke er helt frisk ennå.

Kjæresten min går på psykologstudiet og dette føler jeg at kompliserer det dersom jeg skulle fortelle ham om sf`n..vet ikke hvorfor egentlig..er kanskje litt redd for å bli stigmatisert som en "spiseforstyrret".

Vil gjerne ha noen meninger fra andre,er det noe poeng i å fortelle det?Ettersom jeg er på bedringens vei,er det vits å "rippe" opp i det-burde jeg bare la fortida ligge?

Når alt dette er sagt,må bare si at kjæresten er en stor grunn til at jeg føler meg mentalt bedre,selv om han ikke vet at jeg har vært syk.

hilsen meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little Madam

Hvis forholdet er helt ferskt.., og du er usikker kan du vel vente _litt_ og se forholdet litt an..

Hvis kjæresten din er en du tror er verdt å "satse på" synes jeg du skal fortelle om din spiseforstyrrelse.

Du trenger tross alt ikke "brette ut sjela" selv om du forteller noe om fortia.

Mitt råd: Vent litt, se forholdet litt an. Bli bedre kjent. Så fortell noe om det.

Håper at du føler at dine sp ikke er noe å skamme seg over.

Siden kjæresten din studerer psykologi regner jeg med at han er en temmelig oppegående person :-) Som ikke kommer til å stigmatisere deg som person, men se deg helhetlig!

Men uansett synes jeg det er ok å ta det litt "rolig" i begynnelsen av et forhold og ikke "buse" ut med for mye.. Uansett hva det gjelder..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...