Gå til innhold

Ikke råd til julegaver.

Anbefalte innlegg

Gjest Fattig i år.

I år har vi så dårlig råd at vi ikke har penger til å kjøpe julgaver til de voksne i familien, men jeg regner med at vi har råd igjen til neste år.Synes det er så vanskelig å få fortalt dette og det plager meg veldig.

Vet det er mange som ikke gir gaver til voksne, men bare til barna, men dette er noe vi alltid har gjort og jeg gjerne fortsetter med. Det går bare ikke nå i år.....

Så hvordan skal jeg legge dette frem? Det frister ikke å ringe rundt og si; " Hei, vi kan ikke gi dere noen gaver i år, vi".

Hva gjør jeg da??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122920-ikke-r%C3%A5d-til-julegaver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dame uten signatur

du har tydeligvis råd til å prate i telefonen - bruk pengene du sparer på unødvendige telefonsamtaler til kjøpe maling, gå i skauen og finn trekvister - spikke, lime og male - simsalabim! En hjemmelaget og kjær gave!

Ellr bruk fantasien til å lage noe annet. Fallosen har under tipset deg om doruller.

Jeg kjøper gaver gjennom året, så blir det ikke så mye i desember. I januar f.eks. er det mye salg, og ellers kan du finne mye fint på tilbud. Handlet nettopp noen få ting i gavebutikken her; de hadde halv pris av halv pris! Penger å spare, fine gaver:) Prøv på det. Ellers fant jeg i vår barnebøker til 15 kroner stykk, så jeg kjøpte et par som jeg kan ha til gave.

Annonse

Ser at du ikke får så veldig hyggelige tilbakemeldinger her...

Nå vet ikke jeg hvor mye tid du har til å "lage noe"...da...Jeg selv hadde hvertfall IKKE laget noen brødfjøl og gitt bort akkurat...eller noe av doruller !!! Herregud, jeg vil da ikke terrorisere folk heller..

Når det er sagt må jeg innrømme at jeg har gitt bort noe jeg har laget selv ett år. Nemlig brente mandler. Veldig enkelt og relativt billig.

Noen pakket jeg inn i gråpapir og dekorerte med julenisse-og stjerne-klistermerker. Noen la jeg i billige juledekorerte glasskrukker (15 kr. på Nille) og pakket inn.

Alle ble glade (sa de hvertfall) for den lille oppmerksomheten. Uansett er det ikke noe de trenger å ta vare på...om de ikke smaker er det bare å kaste ikke sant ?:-)

Ellers må jeg bare kommentere:

Hvorfor i huleste skal man gi gaver til voksne ? Har ikke alle "alt" for tida ???

I familien vår er vi enige om å gi barna gaver for kr. 150-200. Til de voksne kjøper vi noe til kr. 100,- (flaske vin eller konfekt, IKKE PYNTETING !) Eller vi blir enige om å gi kun til barna.

Synes hele julegave-greiene har tatt av jeg. Det viktigste er jo å kose seg sammen. Vi inviterer og blir invitert til familie og venner.

IKKE STRESS MED JULEGAVER ! Det er 10000 ting som er mye viktigere !

God jul :-)

laguna1365380434

Jeg er også superblakk enkelte juler og da kjøper jeg litt puslete ting, men så flesker jeg heller ordentelig til året etter.

Dette blir akseptert.

Dessuten synes jeg det er noe sludder at voksne ikke skal kjøpe pakker til hverandre..Usj så gravalvorlig, fornuftig og kjeeeedelig!!;)

Jeg er 29 og feierer sammen med mor, bestemor og noen ganger bror, vi er voksne mennesker alle sammen men gleder oss som smårollinger til seansen med pakkene under treet..Men det trenger jo ikke å være så flott hver gang..

God jul;)

Jeg er også superblakk enkelte juler og da kjøper jeg litt puslete ting, men så flesker jeg heller ordentelig til året etter.

Dette blir akseptert.

Dessuten synes jeg det er noe sludder at voksne ikke skal kjøpe pakker til hverandre..Usj så gravalvorlig, fornuftig og kjeeeedelig!!;)

Jeg er 29 og feierer sammen med mor, bestemor og noen ganger bror, vi er voksne mennesker alle sammen men gleder oss som smårollinger til seansen med pakkene under treet..Men det trenger jo ikke å være så flott hver gang..

God jul;)

men hva er vi egentlig mest opptatt av ?? Tipper det er spenninga med å åpne en pakke for å se hva som er inni, ikke at det koster hundrevis av kroner.

Sånn sett er det jo koseligere med mange små gaver enn en stor :-) Personlig hadde jeg (og mannen min) blitt glad for f.eks. konfekt, rødvin, massasjeolje, IQ-test (sånne man skal ta fra hverandre / løse floker etc.) Pondus-samlebok, En pose Twist, en bok (gjerne Pocket-utgave) etc... relativt små gaver.

Dyrere ting kjøper vi helst selv slik at vi får velge "rett sort".

GAver man har laget selv...hmm... klart noe kan være fint, men her er det lett å falle i hull i bakken...

En venninne av meg har skapet fullt av gaver fra svigermor..Porselensdukker og fæle lysestaker..

:-)

laguna1365380434

men hva er vi egentlig mest opptatt av ?? Tipper det er spenninga med å åpne en pakke for å se hva som er inni, ikke at det koster hundrevis av kroner.

Sånn sett er det jo koseligere med mange små gaver enn en stor :-) Personlig hadde jeg (og mannen min) blitt glad for f.eks. konfekt, rødvin, massasjeolje, IQ-test (sånne man skal ta fra hverandre / løse floker etc.) Pondus-samlebok, En pose Twist, en bok (gjerne Pocket-utgave) etc... relativt små gaver.

Dyrere ting kjøper vi helst selv slik at vi får velge "rett sort".

GAver man har laget selv...hmm... klart noe kan være fint, men her er det lett å falle i hull i bakken...

En venninne av meg har skapet fullt av gaver fra svigermor..Porselensdukker og fæle lysestaker..

:-)

Nettopp! Små, hyggelige ting! Jeg liker også det med at folk har tenkt akkurat på meg når de har funnet pakker til meg, og å finne pakker jeg tror andre blir superglade for, fordi de passer..

Jeg er veldig "julete" og det går ann å kombinere det med blakk(selvom det må innrømmes at jeg har revet meg i håret og tenkt på hvor jeg skal ta pengene fra mang en desember..;))

Men jeg er heldig, jeg kommer til dekket bord, i bokstavelig og overført betydning, jeg trenger bare å ta på noe pent + ha med pakker så kommer jeg til fiks ferdig superkoselig julefeiring hos mor..:o)

Gjest Fattig i år.

Ser at du ikke får så veldig hyggelige tilbakemeldinger her...

Nå vet ikke jeg hvor mye tid du har til å "lage noe"...da...Jeg selv hadde hvertfall IKKE laget noen brødfjøl og gitt bort akkurat...eller noe av doruller !!! Herregud, jeg vil da ikke terrorisere folk heller..

Når det er sagt må jeg innrømme at jeg har gitt bort noe jeg har laget selv ett år. Nemlig brente mandler. Veldig enkelt og relativt billig.

Noen pakket jeg inn i gråpapir og dekorerte med julenisse-og stjerne-klistermerker. Noen la jeg i billige juledekorerte glasskrukker (15 kr. på Nille) og pakket inn.

Alle ble glade (sa de hvertfall) for den lille oppmerksomheten. Uansett er det ikke noe de trenger å ta vare på...om de ikke smaker er det bare å kaste ikke sant ?:-)

Ellers må jeg bare kommentere:

Hvorfor i huleste skal man gi gaver til voksne ? Har ikke alle "alt" for tida ???

I familien vår er vi enige om å gi barna gaver for kr. 150-200. Til de voksne kjøper vi noe til kr. 100,- (flaske vin eller konfekt, IKKE PYNTETING !) Eller vi blir enige om å gi kun til barna.

Synes hele julegave-greiene har tatt av jeg. Det viktigste er jo å kose seg sammen. Vi inviterer og blir invitert til familie og venner.

IKKE STRESS MED JULEGAVER ! Det er 10000 ting som er mye viktigere !

God jul :-)

Takk!! Kjempe smart med brente madler.Det kommer jeg til å forsøke.

Gjest tjenester

Hva med å gi bort små "gavesjekker" med tjenester fra deg? F.eks. barnepass en kveld, hjelp med snømåking eller annet du kan tenke deg å gjøre for dem. Selv ga jeg venninnen min et gavekort forrige jul på en times kjapp opplæring i bruk av pc, noe hun forresten ikke har benyttet seg av ennå...

Annonse

Lag noe godt til dem vel! Bak brød eller kaker, brente mandler, syltetøy, marsipan osv.

Trenger ikke koste skjorta, mye hyggligere både å gi bort og få noe man har laget selv. Har med stort hell gitt bort hjemmelagede såper og drops. Nå er ikke det helt billig da, du trenger endel utstyr første gangen.

Takk!! Kjempe smart med brente madler.Det kommer jeg til å forsøke.

Flott at du likte ideen !

Av gråpapir og litt gjennomsiktig tape, evnt.lim, kan du lage gammeldagse kremmerhus. Det ser veldig koselig ut :-)

Det skal jo gå an å lage andre typer snoperier også, men det har jeg aldri prøvd.... Hmmm...nå fikk jeg lyst til å prøve å lage polkagris eller hva det heter...Det er jo supergodt :-) Må lete etter oppskrift :-)

Du har fått råd om å lage bivokslys, og det er et godt råd. Men appoteket er svindyrt å kjøpe slike ting på. Kjøp heller fra Honnigcentralen, http://www.honningcentralen.no og klikk på hobbyartikler.

For 147.50 har du nok til 30 gule og fine bivokslys. Pakk to eller flere lys sammen med et fint bånd så har du en virkelig lekker gave til voksne også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...