Gå til innhold

AD som gir økt energi?


Gjest Eos

Anbefalte innlegg

Fontexen har tatt de verste negative følelsene, men jeg er så tiltaksløs. Det var jeg også før jeg begynte på AD, da. Noen som vet om en AD som gir økt energi? Vil de som øker noradrenalin virke bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Erfaring teller mer enn teori

I teorien ja, i praksis umulig å si. Det er blant annet fordi måten AD'en påvirker signalstoffet teller like mye som typen signalstoff.

Et AD som jeg vet gir mer energi er Bupropion. Det rare er at bupropion er en dårligere noradrenalin/dopamin enn Fontex. Og enda rarere blir det dersom man sammenligner bupropion med medikament med lignende oppbygning(beta fenylaminer):

1 Dexedrine, d-amfetamin. Et mye (mis)brukt sentr.stim stoff som øker konsentrasjonsevnen eller gir folk skylapper avhengig av hvilket perspektiv man velger. 30 % effekt på serotonin, 70 % på noradrenalin/dopamin. *Kan kombineres med fontex

2) Katinone, ketoamfetamin. Et sentr.stim stoff med antidepr egenskaper. 10% effekt på serotonin, 90 % effekt på noradrenalin/dopamin. Gir en nøytral effekt på pupillene, øker ikke konsentrasjonsevnen og den stimulerende effekten minner mye om kaffe.

3) Bupropion, Nbutyl-3kloro-ketoamfetamin. Motvirker nikotinavhengighet, minner litt om amfetamin når det gjelder bivirkninger og bør, i motsetning til dexedrine, *absolutt ikke kombineres med Fontex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

I teorien ja, i praksis umulig å si. Det er blant annet fordi måten AD'en påvirker signalstoffet teller like mye som typen signalstoff.

Et AD som jeg vet gir mer energi er Bupropion. Det rare er at bupropion er en dårligere noradrenalin/dopamin enn Fontex. Og enda rarere blir det dersom man sammenligner bupropion med medikament med lignende oppbygning(beta fenylaminer):

1 Dexedrine, d-amfetamin. Et mye (mis)brukt sentr.stim stoff som øker konsentrasjonsevnen eller gir folk skylapper avhengig av hvilket perspektiv man velger. 30 % effekt på serotonin, 70 % på noradrenalin/dopamin. *Kan kombineres med fontex

2) Katinone, ketoamfetamin. Et sentr.stim stoff med antidepr egenskaper. 10% effekt på serotonin, 90 % effekt på noradrenalin/dopamin. Gir en nøytral effekt på pupillene, øker ikke konsentrasjonsevnen og den stimulerende effekten minner mye om kaffe.

3) Bupropion, Nbutyl-3kloro-ketoamfetamin. Motvirker nikotinavhengighet, minner litt om amfetamin når det gjelder bivirkninger og bør, i motsetning til dexedrine, *absolutt ikke kombineres med Fontex.

Bupropion!

Hvor kan jeg lese mer om dette?

Finner ikke noe i felleskatalogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...