Gå til innhold

Bror med problemer...


Bekymret søster

Anbefalte innlegg

Bekymret søster

Hei,

Jeg er ganske rådløs, og henvender meg her i håp om å få noen råd om hvordan jeg skal gå frem. Problemet gjelder min bror. Han har, i en alder av 29 år, begynt å eksperimentere med narkotika (kokain, amfetamin og ecstasy). Dette har han holdt på med i ca 6 måneder. I det siste har jeg merket en ganske skremmende personlighetsforandring hos ham. Han er tiltaksløs og asosial. Han bor for tiden hjemme hos våre foreldre i påvente av å kjøpe leilighet, og de har også merket en forandring i hans oppførsel. Til meg later han som ingenting hvis jeg spør. Han sier at han har det bra, men vi har en felles venninne som han snakker mye med, og i følge det han har sagt til henne har han det absolutt ikke bra. Han sier at han ikke bryr seg om noenting lenger, og at han ikke har noe å leve for. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gripe saken an. Han ignorerer meg når jeg prøver å strekke ut en hånd, beskylder oss for å mase unødvendig, og sier som sagt noe helt annet til meg og foreldrene våre enn til venninnen vår.

Jeg er oppriktig redd for hva han kan finne på, og ber om råd til hvordan jeg skal gå frem når han så åpenlyst ikke vil ta i mot hjelp frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner absolutt ditt problem. Jeg har gjort alt det din bror har gjort. Gjorde dette i en mye tidligere alder, så dette er ikke noe problem lenger. Jeg er nå 26 år å syntes dette er en veldig sen alder å begynne på. Dette kan enten tyde på andre problemer som det ikke er mulig å gjette på, eller at dette er en ting som går over. Hvis du skal forklare han noe om det, så er mine bivirkninger, depresjon,panikk-angst og andre problemr. Ikke begynn å gi han for mye stress, da trekker han seg unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...