Gå til innhold

Svir, klør og flasser

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en mann på 25 år som er plaget av allergi/eksem i ansiktet,bak ørene,øyenlokk og i hodebunn. Det utarter seg som skorper som faller av som flass og huden avgir væske. Det svir veldig etter jeg har dusjet, som om jeg blir helt stiv i ansiktet og det føles som huden strekker seg å sprekker rundt nesen, overleppa og etterlater seg små hvite partikler som flass.

Jeg har kraftig skjeggvekst i ansiktet noe som gjør at jeg må barbere meg hver dag for å føle meg ren. Dette er noe jeg har måtte gi opp å må liksom vente 4-5 dager for at jeg må la huden hvile før jeg igjen barberer meg. Jeg har blitt gitt Fungoral,Fucidin,Steroid (for hodebunn) men når jeg bruker dette blir huden som et sår, og det holder liksom bare stand i steden for å forsvinne etterlater det huden rød å irretert å det er bare snakk om timer før det kommer tilbake.

For hodebunnen har jeg Brukt Bio+ shampo en stund nå, den fjerner skorpene i hodebunnen og gjør at det føles bedre. Frisøren min sier det er "svovel" som er i shampoen som gjør det.

Øyenlokkene min er heller ikke spart for dette, og hver morgen våkner jeg somregel med et av øyelokkene igjenklistra pga væske som legger seg utpå øyenlokka og stivner i løpet av natta. Jeg har hatt dette snart 3 år å det blir bare værre. Jeg har vært hos konsultasjon 10 ganger å fått forskjellige kremer, salver men ingenting ser ut til å bedre huden.

Er jeg dømt til å slite med dette resten av livet? Finnes det metoder å fjerne dette helt?

Jeg er åpen for forslag og tips

KennethL

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12294-svir-kl%C3%B8r-og-flasser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

kennethl.

Å gi deg direkte behandlingsråd etter at du selv har prøvd "det meste", synes jeg er svært så problematisk.

Uansett hvor dyktig en lege måtte være, er det jo mulig å kjøre seg fast. Slik virker det i din situasjon. Hudavdelingene på de store sykehusene har muligheter for hudtesting og utredning som i vanlig praksis ikke er så lett å gjennomføre. Snakk med legen din om henvisning dit.

Hei

Jeg er en gutt på 19 som har akkurat de samme symptomene som du har beskrevet, minus eksem på øyelokk. Har hatt det i 3 og ett halvt år nå, og begynner å bli rimelig lei. Har oppsøkt en hel del leger/hudspesialister, men ingen kommer opp med noe. Har også prøvd de nevnte sjampoer, uten særlig resultat.Det som er litt rart er at eksemet kommer og går, helt uten noe varsel. Jeg har hele tiden trodd at eksemet var et resultat av allergi, men jeg kan ikke finne noen sammenheng mellom eksemutbrudd og leve/spisevaner eller noe annet. Ville vært takknemlig hvis du kunne mailet meg hvis du fant en "vidunderkur" eller noe som hjelper. Mailadresse:

[email protected]

Takk og lykke til!

Hilsen Paul

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...