driver Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Grunnet problemer overtid med dump foelse forandring i avf.vaner,konsistens,mye rumling og luft ble enig med legen aa foreta ultralyd,rontken av colon med dobbelkontrast samt various blodprover..fikk ikke diskutere med legen da bildene\lab. provene var klare da han var pa kurs, og selv reiste til utlandet.. Ultralyd av abdomen,intet unormalt paavises. Colon med dobbel kontrast. Tettstaende uregelmessig spastisk preget haustering. Tallrike divertikler i colon sigmmoideum og i descendens. Stenoserende eller polypose processer pavises ikke. R. divertikler i colon sigmoideum og descendens. Haustering etc.har blitt klargjort av dr.Grimstad. regner med at descendens er endetarmen. labprover.. avf.prover neg. crp.under 10, sr 4, hb 15,6 hv 10.4,rode 5,33, hct 48,4 alat 63, asat 37,tromboc.331 alp 181, gt 20,krea 77,chol 5,3 hdl 0,91,trig 1,27,urc 335 gluc 6,2,chromddiff 3xneg natrium 143, kalium 4,kalsium 2,43,tsh 0,50,psa 3.8,ferrit.240 b12 476,folat 12. hva jeg kan se er alle prover med untak av lett forhoyet alat innen for normale grenser. da min lege ikke var tilgjengelig besokte jeg en annen lege ...import..som foreskrev 10 dagers kur,400 mg flagyl og 500 mg pondcyllin 3 ganger daglig (hestekur). skal jeg ta disse..det er ingen indikasjon at en\flere av disse vertikler er infekte hvis man leser av blodprovene..er i mot innta antibotika hvis det ikke er holdepunkter for det.. eller er det det.. Beklager at ovenstaaende ble langt..men maa ha noen holdepunkter hvis maa oppsoke lege i utlandet. Takker paa forhand for svaret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12295-mer-info-av-vertikles/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 12. desember 2000 Del Skrevet 12. desember 2000 Til driver Såvidt jeg kan lese meg fram til av ditt innlegg, har du fått påvist "multiple divertikler i sigmoideum". Dette kan ved infeksjon gi smerter og endret avføring, spesielt da vondt ned i buken på venstre side- såkalt "divertikulitt". Hvis det er tegn på infeksjon, kan nevnte antibiotikabehandling gies. Jeg ser dog at blodparametrene er så godt som helt normale. Behandlingstiltak blir igangsatt etter vurdering av symptomer og eventuelle supplerende prøveresultater. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12295-mer-info-av-vertikles/#findComment-61603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.