Gå til innhold

Må bare fortelle hvordan jeg hadde det i helgen.


Gjest z253

Anbefalte innlegg

Hei,

Var på en konferanse i helgen. Sleit veldig psykisk, sliter med å få kontakt med folk. Klarer det ikke, vet ikke hvorfor. Blir trist av det. Tør ikke gå bort å si noe, vet det er irrasjonellt og slik, men får det ikke til. Merkelig hvor alene en kan føle seg selv om en er blandt mange mennesker...

Ser hvordan andre er utadvente og tar kontakt med hverandre, og blir trist for at jeg ikke er slik. Skulle ønske at jeg var mer utadvent og impulsiv. Føler meg så hemmet. Føler at jeg ikke gjør nok heller, hater meg selv for at det er slik.

Ønsker at jeg kan få lett for å ta kontakt med andre, men det virker umulig. Tror at jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse i tilleg til OCD. Skjønner ikke helt hva som kan hjelpe meg... Er det mulig å gjøre noe med det, for jeg vil ikke fortsette å leve slik. Kan liksom aldri se for meg at jeg får meg noen kjæreste, klarer jo ikke å småprate med noen en gang. Ser ikke noe poeng i det.

En annen ting jeg tenker på er hvorfor noen skal gidde å hjelpe meg, jeg er jo ingen trussel for samfunnet eller noe...

Spørsmålet blir om det er mulig for meg å bli utadvent og gjerne mer impulsiv også?

Er ganske fortvilet, men glad for at jeg dro, for da lærte jeg at jeg må gjøre noe. Kansje noen narkotiske stoffer kan hjelpe, dersom det ikke går på annet vis... Er villig til å prøve det dersom det kan ha noen effekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er du ikke alene om, nei... Langt i fra.

Du har kanskje unnvikende personlighetsforstyrrelse eller sosial angst/fobi. Det er visstnok ikke alltid så lett å skille disse to, og behandlingen er visst det samme.

Det du må gjøre er å gå til din fastlege, forklare problemet, og be om henvisning til psykiatrisk poliklinikk for utredning. Det finnes behandling som faktisk virker, både medisiner og terapi.

"Lykkepillen" Seroxat blir brukt mot slike problemer.

Selv har jeg deltatt i gruppeterapi for sosial angst, og det har så absolutt hjulpet. Men bedringen kommer ikke av seg selv. Man må jobbe med saken.

Man blir nok aldri den som fullstendig dominerer ett lystig lag, men man kan få ett mer normalt forhold til andre, og fungere mer normalt i sosiale sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er du ikke alene om, nei... Langt i fra.

Du har kanskje unnvikende personlighetsforstyrrelse eller sosial angst/fobi. Det er visstnok ikke alltid så lett å skille disse to, og behandlingen er visst det samme.

Det du må gjøre er å gå til din fastlege, forklare problemet, og be om henvisning til psykiatrisk poliklinikk for utredning. Det finnes behandling som faktisk virker, både medisiner og terapi.

"Lykkepillen" Seroxat blir brukt mot slike problemer.

Selv har jeg deltatt i gruppeterapi for sosial angst, og det har så absolutt hjulpet. Men bedringen kommer ikke av seg selv. Man må jobbe med saken.

Man blir nok aldri den som fullstendig dominerer ett lystig lag, men man kan få ett mer normalt forhold til andre, og fungere mer normalt i sosiale sammenhenger.

Fikk avslag på dagavdeling, fikk beskjed av fastlegen om å finne en privatpraktiserende psykolog:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk avslag på dagavdeling, fikk beskjed av fastlegen om å finne en privatpraktiserende psykolog:(

OK. Jeg var så "heldig" at jeg var sykemeldt da det ble søkt, og dermed ble jeg vel prioritert.

Privatpraktiserende psykologer kan jo også hjelpe deg med dette selv om du kanskje må vente noe før du får plass. Jeg vet at det er privatpraktiserende i Oslo som driver med gruppebehandling for slike problemer. Det er ellers kognitiv terapi og eksponeringsterapi som oftest brukes for våre problemer.

Se innlegg fra NHD tidligere denne uka om hvordan man skal finne en psykolog. Hva med å prøve Seroxat i mens? Det kan du få hos fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...