Gå til innhold

Bytte av antipsykotikum og vektøkning


Bonni

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å skifte ut 800 mg Seroquel med 15 mg Zyprexa. For tiden tar jeg 200 mg Seroquel om morgenen i tillegg til 15 mg Zyprexa om kvelden. Grunnen til medikamentskiftet er at jeg ble så sløv og "dopet" på Seroquel at jeg ikke kunne fungere normalt.

Imidlertid er jeg redd for vektøkning. Jeg har gått på Zyprexa før. Da var jeg anorektisk, veide lite og gikk opp 22 kg i løpet av tre mnd. Legen mener den store vektøkningen kan ha sammenheng med at jeg var anorektisk på det tidspunktet.

Jeg har holdt stabil vekt siden dette, kanskje et kilo opp eller ned av og til, men jeg har jo kastet ut badevekta for lenge siden. Vet imidlertid at jeg er 176 cm høy og veier ca. 70 kg.

Jeg merker jeg har fått økt sultfølelse og spiser mer. Samtidig rir jeg to ganger i uka og går en halvtimes tur rundt tre ganger i uka. Er dette tilstrekkelig med mosjon? Hva bør jeg tenke på mht. kosthold (er redd for å begrense meg og ved det falle tilbake til anorektiske ideer)?

Hva kan jeg ellers vente meg av "skifte-symptomer"? Har blitt litt mer ustabil, og lurer på om Seroquel-dosen ble redusert litt for raskt.

Svært takknemlig for svar er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...