Gå til innhold

Strekkmerker??

Anbefalte innlegg

Gjest jente21år
Skrevet

Jeg har i ei tid hatt to røde "merker" som jeg lurer på hva kan være. De er like over der håret begynner nedentil, altså litt under magen. Det ene merket har blitt større i det siste, ca 5 cm langt og ca. 0,5 cm bredt, mens det ved siden av har kommet nå nylig og er ca 2 cm langt.

Noen som veit hva dette kan være?? Åssen ser strekkmerker ut? Kan det være dette selvom jeg ikke er/har vært gravid, men jeg har nok lagt på meg litt, men syns ikke det er helt naturlig at merkene kommer der nede da...?? Veit ikke helt åssen jeg skal beskrive dem, men de er altså røde og noen centimeter og de kjennes såvidt når jeg stryker over området der de er (altså er de bittelitt opphøyd).

Veit ikke om dette blei forståelig for noen men vil gjerne bli kvitt de for det er ikke akkurat så pent...

Gjest Sjøstjernen
Skrevet

Dette er nok helt klart strekkmerker. Du trenger ikke å være gravid for å få strekkmerker. Om du legger på deg i så stor fart at huden ikke henger med får du strekkmerker.

Strekkmerker vil aldri forsvinne helt, men vil etter hvert bli mindre synlige. Den rødlige fargen vil bli mer hvit.

For å forhindre å få mer strekkmerker så må du slutte å gå opp i vekt. Det er også viktig å smøre seg med kremmer som gjør huden smidig. Jeg har hatt god erfaring med å bruke Nivea body firming lotion. Etter jeg tok i bruk denne kremmen har jeg blitt kvitt omtrent halvparten av merkene, men da har jeg også gått ned 8 kg i vekt slik at huden har fått trekkt seg tilbake endel.

Gjest jente21år
Skrevet

Dette er nok helt klart strekkmerker. Du trenger ikke å være gravid for å få strekkmerker. Om du legger på deg i så stor fart at huden ikke henger med får du strekkmerker.

Strekkmerker vil aldri forsvinne helt, men vil etter hvert bli mindre synlige. Den rødlige fargen vil bli mer hvit.

For å forhindre å få mer strekkmerker så må du slutte å gå opp i vekt. Det er også viktig å smøre seg med kremmer som gjør huden smidig. Jeg har hatt god erfaring med å bruke Nivea body firming lotion. Etter jeg tok i bruk denne kremmen har jeg blitt kvitt omtrent halvparten av merkene, men da har jeg også gått ned 8 kg i vekt slik at huden har fått trekkt seg tilbake endel.

Uff da... Tror ikke jeg har lagt på meg i så veldig stor fart egentlig. Men jevnt og trutt en periode, selvom det egentlig virker som det har stoppet litt nå. Men jeg kunne absolutt trengt å gått ned da, er 166 cm og veier ca 82 kg, er kraftig bygd fra "starten av", men allikevel...

Gjest Sjøstjernen
Skrevet

Uff da... Tror ikke jeg har lagt på meg i så veldig stor fart egentlig. Men jevnt og trutt en periode, selvom det egentlig virker som det har stoppet litt nå. Men jeg kunne absolutt trengt å gått ned da, er 166 cm og veier ca 82 kg, er kraftig bygd fra "starten av", men allikevel...

Om du går ned i vekt så er det iallefall en større sjanse for at arrene etter strekkmerkene vil bli mindre. Det viktigste er smøre seg med en god fuktighetskrem.

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg er enig i at det er strekkmerker. Du kan jo lese om samme spørsmålet under allmennmedisin der en som trener mye har fått det på armene.

Som jeg skrev der så har min sønn fått merker på ryggen da han vokste 15 cm på ett år i tidlig ungdom. Mange jenter får det på lårene og magen når de legger på seg. Underhuden er ikke så elastisk at den ikke alltid klarer å følge med når du legger deg ut og får kvinnelige former. Du trenger ikke ha lagt mye på deg men forandret fasong f.eks. Bruk en god fuktighetkrem fra apoteket. Eller Natusan er veldig god også synes jeg, så unngår du det i fremtiden. :o)

Mvh

Skrevet

Dette er nok strekkmerker. Det trenger ikke nødvendigvis skyldes vektøkning, men kan også i noen grad skyldes hormonforandringer i kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...