Gå til innhold

god "nybegynnervin"?


Gjest martamor

Anbefalte innlegg

Gjest martamor

Jeg skalpå jentekveld i helgen, og skal ha med meg en vin å drikke der.

Jeg er ikke spesielt glad i vin, men har funnet ut at jeg like godt først som sist kan lære meg å drikke det. Er ikke alltid spritflaska ser like bra ut å dra opp av veska.

Er det noen gode rødviner som er litt enklere å like enn andre for en som ikke har noe smakserfaring med vin? Gjerne en som ikke er altfor dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg synes Boheme er en grei rødvin. Kjøper den når jeg skal ha til hjemmekos. Eller Green Label, hvitvin. Greie og billige viner.

Vil du ha noen litt mer kostbare viner synes jeg Faustino den billigste, husker ikke nummeret, er best.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvitvin er garantert bedre å starte med, riesling viner, eksempel green label som var nevnt under her, eller blue nun, var slike som mange drakk i tenårene... eller så har du musserende vin, martini asti... søt og god.

alternativt ville jeg valgt en rosevin jeg, ikke av de søteste, og ikke av de sureste, men ca 40% sødme kanskje. passer til alt både hvitvin og rødvin passer til, og er god å drikke alene også...

rødvin er stort sett for de som allerede liker hvitvin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal venne deg til rødvin, så kjøp for all del ikke billig skvipvin - det smaker dritt uansett! Legg heller litt mer penger i det, og du vil få vin som smaker mye bedre!

Bussola Valpolicella Classico er knallgod vin! Smaker mye av frukt og er rund og god. Koster ca 140,- tror jeg. Coto de Imaz Reserva er også nydelig synes jeg. Koster 128,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...