Gå til innhold

Ikke mensen men hellerl ikke gravid..


sukkerklump

Anbefalte innlegg

Hei Mette Moen og alle dere andre, det er meg igjen..

nå har det seg slik at jeg ikke skjønner noen verdens ting. Fikk blødning én uke før den tiden jeg egentlig skulle ha mensen. Men det var ikke vanlig mensen blødning. Jeg pleier som regel å ha ganske "klumpete" mensen men dette her var akkurat som det skulle vært blod blandet med vann (blodet var rosa-aktig og rent). Det blødde litt på tirsdag, ingenting på onsdag, og så litt på torsdag. Tok graviditetstesten idag..og den var negativ. Har vondt i brystene (det har jeg bestandig når jeg skal ha mensen) og imorgen er egentlig den dagen jeg skal/skulle hatt mensen. Hva er dette? Jeg må også fortelle at jeg har aldri hatt problemer med mensen tidligere, har hatt en syklus på 30 dager i alle år men de siste 3-4 mnd så har det variert mellom 23 og 32 dager. Denne mnd så har jeg hatt vanvittig vondt i eggstokkene fra eggløsningsdag til jeg fikk denne blødningen. Selv ved samleie på eggløsningsdagen hadde jeg vondt og det har aldri skjedd før. Har ikke brukt noen form for p-piller de siste 5 år. Er takknemmelig for raskt svar da jeg er litt bekymret nå... Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan du har vært tidlig gravid og hatt en abort? Man kan også tenke på svangerskap utenfor livmoren, men da vil testen som regel være positiv. Hvis smertene fortsetter, bør du søke lege, ellers ser du det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du har vært tidlig gravid og hatt en abort? Man kan også tenke på svangerskap utenfor livmoren, men da vil testen som regel være positiv. Hvis smertene fortsetter, bør du søke lege, ellers ser du det an.

Det hele startet med hvitt utflod så blod i en dag..ingenting dagen etter, så blod igjen, så i ca 2 dager kom det brunlig "tørt" blod (ingen klumper). Tirsdag denne uken fikk jeg en kraftig mensen og den er like kraftig idag (torsdag). Jeg har aldri hatt lange mens perioder (normalt 4-5 dager) men nå betyr det jo at siden den første blødningen frem til idag så har jeg blødd i 10 dager og det ser ikke ut som det kommer til å stoppe med det samme.. Jeg har også konstant vært kvalm i denne perioden, hatt brekninger. Bør jeg kontakte lege? Prøver også å bli gravid, hvordan regner jeg ut min eggløsningsdag nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...