stripa Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kjæresten min har anmeldt overgrepene uten at jeg viste noe. Så i går konfronterte jeg mamma om hva som skjer. Hun ble kjempe skuffa og sint, hun mener at dette er noe jeg skal holde innen familien. Hun sier at jeg bare for nekte å si noe under avhøret hos politiet, mens kjæresten min sier jeg må fortelle alt. HVA GJØR JEG DA? Vil jo ikke skuffe familien, men samtidig så må jo ting ta slutt, for jeg orker ikke mer. Prøvde å ta livet mitt i sommer. Og det som værre er, jeg sårer kjærsten min hver gang det skjer noe. Hver gang er en gang for mye, sier han! Aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler at jeg blir pressa fra begge hold. Hvem sitt parti skal jeg velge? VÆR SÅ SNILL Å HJELPE MEG!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123138-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hva vil du selv? Hva har du å vinne/tape? Det er til slutt du som må leve med konsekvensene. Uansett hva du gjør eller ikke gjør. Du kan trekke anmeldelsen om du ønsker det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123138-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-745918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stripa Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Hva vil du selv? Hva har du å vinne/tape? Det er til slutt du som må leve med konsekvensene. Uansett hva du gjør eller ikke gjør. Du kan trekke anmeldelsen om du ønsker det. Kan jeg virkelig trekke anmeldelsen? det er jo ikke jeg som har anmeldt- det er kjærsten min. Han sier at jeg ikke kan trekke den! Eneste jeg vet er at jeg vil at det skal ta slutt,men jeg har ikke lyst til å miste familien heller pga anmeldelsen. Jeg føler jeg taper uansett!!! Vil ikke miste kjæresten heller! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123138-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-746113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kan jeg virkelig trekke anmeldelsen? det er jo ikke jeg som har anmeldt- det er kjærsten min. Han sier at jeg ikke kan trekke den! Eneste jeg vet er at jeg vil at det skal ta slutt,men jeg har ikke lyst til å miste familien heller pga anmeldelsen. Jeg føler jeg taper uansett!!! Vil ikke miste kjæresten heller! Jeg skulle kanskje ikke ha svart det jeg gjorde for jeg er faktisk ikke sikker. I andre saker som ikke går på overgrep vet jeg det går an å trekke anmeldelser. Dette er ikke så lett. Mange hensyn å ta. Spesielt i forhold til deg selv og de nærmeste. Syns det er vondt å høre at du ikke får støtte for det du har opplevd. (Tenker litt høyt.., dette har jeg ikke veldig greie på) Tror du det er fare for at overgriper skal forgripe seg igjen? Jeg vet ikke, men det kan kanskje ha noe å si for muligheten til å trekke anmeldelsen. Det offentlige har med anmeldelsen informasjon om at det fins en overgriper i nærmiljøet. Vet ikke om de har lov til å lukke øynene for det om du ønsker å trekke anmeldelsen. Men det kan hende det offentlige anmelder han, slik at det ikke er DU eller kjæresten som står som anmelder. Du kan forhøre deg med noen som jobber på et politikammer eller SMI for å ha en bedre bakgrunn for det valget du skal ta. Du kan sikkert ta kontakt anonymt ved å ringe eller sende mail. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123138-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-746157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stripa Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg skulle kanskje ikke ha svart det jeg gjorde for jeg er faktisk ikke sikker. I andre saker som ikke går på overgrep vet jeg det går an å trekke anmeldelser. Dette er ikke så lett. Mange hensyn å ta. Spesielt i forhold til deg selv og de nærmeste. Syns det er vondt å høre at du ikke får støtte for det du har opplevd. (Tenker litt høyt.., dette har jeg ikke veldig greie på) Tror du det er fare for at overgriper skal forgripe seg igjen? Jeg vet ikke, men det kan kanskje ha noe å si for muligheten til å trekke anmeldelsen. Det offentlige har med anmeldelsen informasjon om at det fins en overgriper i nærmiljøet. Vet ikke om de har lov til å lukke øynene for det om du ønsker å trekke anmeldelsen. Men det kan hende det offentlige anmelder han, slik at det ikke er DU eller kjæresten som står som anmelder. Du kan forhøre deg med noen som jobber på et politikammer eller SMI for å ha en bedre bakgrunn for det valget du skal ta. Du kan sikkert ta kontakt anonymt ved å ringe eller sende mail. Overgrep skjer fortsatt- så jeg skjønner at det må stoppes, for jeg orker ikke det lenger. Men samtidig er det vanskelig da familien blir rammet. De vil at det skal ordnes innen familien. Jeg føler at dettte kommer til å ende med katastrofe uansett. En part blir såra uansett hvilken måte jeg gjør det på! Føler at det beste bare er å forsvinne. Det tar så på- går utover jobb og alt annet! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. setter pris på det. Ønsker deg en god dag og lykke til med alt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123138-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-746246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snilt lite beist Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er ikke alt en trenger å bære på alene...og du velger selv hva du eventuelt vil si til politiet. Om du , som du sier, vil at dette med overgrepene skal ta slutt, så må du kanskje , for en stund, la være å ta alt hensynet til familien din. Jeg synes moren din viser liten respekt for deg og det du har opplevd ved å be deg holde dette innenfor familien. Kan DE gjøre noe for å stoppe overgrepene/ den situasjonen du ikke holder ut lenger? Du bør kanskje vurdere å tenke på hva som er best for deg.Kjæresten din vil jo noe bra for deg. Familien din gir deg på en måte mer eller mindre munnkurv, virker det som. Hva er det de er så redde for? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123138-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-746302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrigal Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Anbefaler deg å gå inn på www.dixi.no og printe ut alt som har med "pårørende" å gjøre. Gi det til din mor og be henne lese det før hun kommer med noen videre komentar. Uansett, det er tøft for ens foreldre å høre at deres barn har vært utsatt for overgrep. Min Mor reagerte også noe ala din mor. Men i ettertid har hun komt på bedre tanker og jeg og hun tenker mer likt, altså at det var rett å anmelde ol. Jeg har også vært off. på tv og i aviser med fult navn...og hun har ikke kunnet stoppe meg. Stå på du, og stol på deg selv og kjæresten din. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123138-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-747492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.