Gå til innhold

Billedkort og sosial innsikt


Gjest kortene på bordet

Anbefalte innlegg

Gjest kortene på bordet

For en tid tilbake tok jeg en nevropsykologisk test hvor endel av testen bestod av at jeg fikk se noen billedkort med strektegninger i sort/hvitt på. Disse kortene skulle jeg sette sammen til en handling. Vet noen hva denne testen/deltesten heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det blekkflekker du så på?

(Som om noen har sprutet blekk på et ark og brettet arket slik at det smitter utover og lager ulike "bilder"?)

Det heter ihvertfall Roschach test. Er ikke sikker på om du må si noe om handling, men du må ihvertfall si hva du tenker på når du ser bildene, eller hva du forbinder de med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kortene på bordet

Var det blekkflekker du så på?

(Som om noen har sprutet blekk på et ark og brettet arket slik at det smitter utover og lager ulike "bilder"?)

Det heter ihvertfall Roschach test. Er ikke sikker på om du må si noe om handling, men du må ihvertfall si hva du tenker på når du ser bildene, eller hva du forbinder de med.

Neida, det var ikke den testen jeg mente. Den har noen få kort med strektegninger a`la Fiinbeck og Fia, og disse skal settes sammen til en handling. Den ene serien med kort hadde tegninger av en mann med frakk, en skredderdukke, et hus (butikk?) og en gammel bil (førtitallsbil). Kjenner du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan dette hjelpe deg huske navnet ?

Neida, det var ikke den testen jeg mente. Den har noen få kort med strektegninger a`la Fiinbeck og Fia, og disse skal settes sammen til en handling. Den ene serien med kort hadde tegninger av en mann med frakk, en skredderdukke, et hus (butikk?) og en gammel bil (førtitallsbil). Kjenner du den?

Akkurat denne serien har 5 kort, navnet på testen står med rød skrift utenpå etuiet og stavemåten tyder på et mellomeuropeisk opphav. Men husker dessverre ikke navnet.

Tror testen er utformet for å måle generell intelligens pluss noe sosial innsikt uten å kreve noe mer kulturell ballast enn tegneserie litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kortene på bordet

Akkurat denne serien har 5 kort, navnet på testen står med rød skrift utenpå etuiet og stavemåten tyder på et mellomeuropeisk opphav. Men husker dessverre ikke navnet.

Tror testen er utformet for å måle generell intelligens pluss noe sosial innsikt uten å kreve noe mer kulturell ballast enn tegneserie litteratur.

Kan du mene Wechslers intelligenstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...