Gå til innhold

Problemer i forhold til mat


Gjest spiseforstyrret jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest spiseforstyrret jeg?

Sliter en del med mitt forhold til mat. Jeg ønsker helst å slanke meg, men når jeg har det vanskelig trøster jeg meg med mat, gjerne fet og søt mat, noe som gjør at jeg legger på meg. Jeg ønsker å komme ut av den onde sirkelen. Det er som om jeg ikke greier å beherske meg. Hvis jeg har noe liggende må jeg liksom spise opp alt for så å starte et nytt liv i morgen. Jeg har nevnt dette for psykologen min, men det virker ikke som om hun synes det er så viktig. Jeg er for tiden arbeidsledig og synes det er vanskelig å takle hverdagen/fritiden. I dag har jeg gått tur i håp om å ta av meg litt. Jeg tenker jeg skal trene mer og gå turer. Jeg har vært avhengig av sjokolade/marsipan hver dag. Det har nesten blitt noe tvangsmessig over det - at jeg ikke greier meg uten det en dag. Jeg ønsker å komme ut av denne sirkelen. Vet ikke om jeg har en spiseforstyrrelse og tør ikke oppsøke intressegruppa for spiseforstyrrede da jeg vet ikke hvorvidt mine problemer er alvorlige nok. Men dette er noe jeg har slitt meg i mange mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trygt oppsøke interessegruppen.

Og si til psykologen din at du opplever det som problematisk, og at du vil fokusere på det. Hun er "pålagt" å ta deg alvorlig. Skjønner hun ikke alvoret, er det opp til deg å få henne til å skjønne det.

Stå på og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...