Gå til innhold

Hjelp!! trenger svar fort


Gjest jente21år

Anbefalte innlegg

Gjest jente21år

Plutselig nå så kom det opp en blinkende bjelle nederst i høyre hjørne på skjermen, ved siden av klokka og små ikoner til andre program på datan. Det er en gul bjelle som blinker og når jeg holder pila på musa over den så står det "Especially for you", og hvis jeg høyreklikker på den så står det "Open message" eller "Leave it". Hva er dette? Noe virusgreier? reklame? noen som "trenger seg inn" på datan min? Skal jeg bare trykke på "Leave it"? Har aldri fått noe sånt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente21år

Jeg tok nå virussjekk. Den fant tre ormer! Men jeg fikk rensa og det sto at de hadde blitt reparert. Så starta jeg maskina på nytt, og da var den bjella borte i et minutt eller noe, men nå er den kommet igjen. Jeg trykker på "leave it", men den forsvinner ikke. Skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nå virussjekk. Den fant tre ormer! Men jeg fikk rensa og det sto at de hadde blitt reparert. Så starta jeg maskina på nytt, og da var den bjella borte i et minutt eller noe, men nå er den kommet igjen. Jeg trykker på "leave it", men den forsvinner ikke. Skummelt!

1. Installer et antivirusprogram som kjører hele tiden og oppdaterer seg selv.

2. Installer Ad-Aware og/eller SpyBot, og søk maskinen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente21år

1. Installer et antivirusprogram som kjører hele tiden og oppdaterer seg selv.

2. Installer Ad-Aware og/eller SpyBot, og søk maskinen med dem.

jeg har norman virus control med automatisk internettoppdatering. Er dette for dårlig?

Har også både ad-aware og spy-bot. Kjørte akkurat begge disse programmene, starta maskina på nytt, men den bjella er der ennå. (Adaware fant 6 filer, men veit jo ikke om det var knyttet til dette da. Spybot fant ingenting. Jeg søkte forresten gjennom maskina med ad-aware for et par dager siden også, spy-bot brukte jeg i går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har norman virus control med automatisk internettoppdatering. Er dette for dårlig?

Har også både ad-aware og spy-bot. Kjørte akkurat begge disse programmene, starta maskina på nytt, men den bjella er der ennå. (Adaware fant 6 filer, men veit jo ikke om det var knyttet til dette da. Spybot fant ingenting. Jeg søkte forresten gjennom maskina med ad-aware for et par dager siden også, spy-bot brukte jeg i går).

Norton er OK. Du har vel snart sjekket det som er å sjekke av virus og spyware. Du får heller klikke på bjella og se hva det er for noe. Du har vel fått installert ett eller annet reklame- eller meldingsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente21år

Norton er OK. Du har vel snart sjekket det som er å sjekke av virus og spyware. Du får heller klikke på bjella og se hva det er for noe. Du har vel fått installert ett eller annet reklame- eller meldingsprogram.

Det var visst ikke noe farlig. Det var visst bare en gratulasjonsmelding jeg fikk fordi jeg hadde brukt Incredi-mail i et år. Hihi... Da var det ikke så galt som jeg trodde. Men da har jeg hvertfall fått rensa maskina da :) Takk for hjelp :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jente21år

1. Installer et antivirusprogram som kjører hele tiden og oppdaterer seg selv.

2. Installer Ad-Aware og/eller SpyBot, og søk maskinen med dem.

Det var visst ikke noe farlig. Det var visst bare en gratulasjonsmelding jeg fikk fordi jeg hadde brukt Incredi-mail i et år. Hihi... Da var det ikke så galt som jeg trodde. Men da har jeg hvertfall fått rensa maskina da :) Takk for hjelp :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...