Gå til innhold

vondt i magen

Anbefalte innlegg

Det siste året har jeg vært plaget med "løs mage" (for meg-) unormalt ofte. Har lenge lurt på om det kan være laktoseintolleranse, men har ikke hatt øvrige symptomer.

Sist tirsdag opplevde jeg én enkelt episode med akutt voldsom diaré. Var ellers rimelig fin (løs i avføringen!) resten av uken. Men på lørdagen opplevde jeg det samme igjen, og da med påfølgende magesmerte lokalisert helt nederst mellom navleområdet og like over symfysen til skambenet (?).

Sener på kvelden var avføringen bestående av bare vann!

Spiste ikke noe "unormalt" /annerledes, og drakk ikke alkohol.

Tror ikke magesmertene kan ha sammenheng med menstruasjonssyklus da jeg etter å ha begynt på p-piller (3år siden), ikke har opplevd dette.

Avføringen er nå fortsatt løs, og magesmertene kjennes enda. Jeg er trykkøm rett under navelen!

Leste om matvareallergi at man kan reagere på sitrusfrukter; spiste clementin på lørdagen, og jeg mener også å huske at jeg gjorde det den aktuelle tirsdagen. Kanskje skyldes problemene mine dette? Men hvorfor henger det igjen i kroppen så lenge da?

Svært takknemlig for hjelp/tips om hva som kan være galt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12324-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til ungkvinne

Uten med sikkerhet å kunne si hva dette er bør du oppsøke lege for videre undersøkelser. Det kan være en type tarminfeksjon/inflammasjon som bør utredes videre. Allergi eller intoleranse kan heller ikke utelukkes, men gir nok vanligvis ikke så "akutte" forløp som du beskriver her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12324-vondt-i-magen/#findComment-61601
Del på andre sider

Til ungkvinne

Uten med sikkerhet å kunne si hva dette er bør du oppsøke lege for videre undersøkelser. Det kan være en type tarminfeksjon/inflammasjon som bør utredes videre. Allergi eller intoleranse kan heller ikke utelukkes, men gir nok vanligvis ikke så "akutte" forløp som du beskriver her.

Det er nå tirsdag, og jeg har ikke utpreget vondt i magen nå. Kjenner det ikke så mye nå, og magen er litt bedre (fortsatt noe "løs"!).

Tror du ikke det var en typisk omgangssyke, eller allergi? Synes det er så mye "bryderi" for legen med så "banale" symptomer..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12324-vondt-i-magen/#findComment-61657
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...