Gå til innhold

Er det noe galt med meg?


Jannike

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 19år,177, og veier 65 kg, for mye syns jeg.

Hvor skal jeg starte? Hver gang jeg spiser, får jeg dårlig samvittighet, og har egentlig bare lyst til å hive meg over do, det har skjedd noen ganger. Blir kvalm ved tanken på fete matvarer, sånn som smør, olje ol. er for meg uaktuellt å spise.

Holder på å slanke meg litt nå, ved å spise veldig grovt brød, med masse kostfiber. Tar også CLA og trener ett par/tre ganger i uka, (har ikke tid til mer, har enn unge på ett år).

Har vært veldig bevist på kroppen min siden jeg var 13, ca.

Problemet er at jeg føler meg så sliten, jeg blir sliten av å tenke så mye hele tiden. Det er mye å gjøre på skolen, og jeg er ikke fornøyd med mindre jeg får topp-karakterer. Har også en nese innenfor modell-verden. Der fikk jeg akkurat beskjed om at jeg var litt for kraftig for utlandet...

Hva skal jeg gjøre? Ingen vet egentlig om dette.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På meg så virker det som du er overopptatt av kropp og mat. Høres slitsomt og lite givende ut å bare tenke på utseende og kalorier hele dagen.

Har du andre interesser enn å bli modell så tror jeg det kan være positivt å fokusere på det. Sykt at unge, sunne, pene jenter får beskjed om å slanke seg for at klærne skal henge på kroppen som om de var kleshengere.

Hvorfor må du være så flink og perfekt?

Tror du trenger å jobbe med å bli glad i deg selv for den du er, - ikke for hva du gjør eller hvordan du ser ut.

Kan hende du trenger litt hjelp til å endre på måten du oppfatter deg selv på. Tror du vil få det mye bedre etterhvert om du tar fatt på den oppgaven.

Siden du går på skole kan du kontakte helsesøster, skolepsykolog eller andre som er tilsatt der, Alternativt kan du kontakte fastlegen og få hjelp der eller få henvisning videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

For det første, å være 65 kilo er ikke for mye. Jeg er 178 cm høy selv og veier 80 kilo, det er litt for mye. Følte meg mest vel når jeg var 70 kilo. Har tidligere vært 60 kilo og det var altfor tynt. Jeg har fått mange flere komplimenter etter at jeg la på meg, til og med nå, når jeg føler meg for tykk.

Når det gjelder fet mat går det jo an å unngå det meste men man trenger litt fett også. Dessuten er det ofte smøpr/oljer som setter smak på maten. Men dersom dette er ett voksende problem for deg bør du nok ta kontakt med lege slik at du kan får hjelp før du utvikler anoreksia eller liknende. Du har jo sett hvordan de blir seende ut og det ønsker du vel ikke?

*sender en trøstende klem*

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...