Gå til innhold

Er dette noe jeg bør bekymre meg for?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt migrene siden 1994 (er nå 23 år).

Anfallene har økt betraktelig i antall de siste årene, fra et anfall i mnd. i begynnelsen til 6-8 anfall i mnd. nå. (det kan også være flere uker uten anfall..men vanligvis er det ukentlig)Smerten er alltid på venstre side av hodet og jeg har ellers typiske migrenesymptomer, men jeg har også noen "rare" som at jeg f.eks har hyppig vannlating under anfall og nummen nese.

De siste måndene har jeg tidvis merket et trykk på et begrenset område, for det meste bare ubehagelig, et par cm over venstre øre. Dette trykket blir ekstra smertefullt under et migrenanfall.

Samboeren min påstår at jeg har snøvlet mye de siste ukene, og at jeg har forandret talen min (f.eks jeg sliter med R'en)+ at jeg har fått dårligere kortidshukommelse og vanskelig for å konsentrere meg og er enda mer klossete enn før (er eksentrisk og klosset fra naturens side også:). Jeg skylder på stress,men samboeren min ønsker at jeg skal undersøke hodet mitt.

Kan presset skyldes spenninger i hodebunnen? Trenger jeg å bekymre meg over dette presset, eller det trolig knyttet til stress slik som jeg tror?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12329-er-dette-noe-jeg-b%C3%B8r-bekymre-meg-for/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære viviane !

Jeg tror du vel må være på grensen av å bruke anfallskuperende medisiner for ofte ?? En vanlig bivirkning ved for hyppig dosering av slike kan jo bl.a. være snøvling. Konsultasjon hos din lege for å drøfte hvordan en videre akselerering av dine symptomer kan unngås anbefales.

Kjære viviane !

Jeg tror du vel må være på grensen av å bruke anfallskuperende medisiner for ofte ?? En vanlig bivirkning ved for hyppig dosering av slike kan jo bl.a. være snøvling. Konsultasjon hos din lege for å drøfte hvordan en videre akselerering av dine symptomer kan unngås anbefales.

Takk for svar:)

Jeg bruker max to tabletter med Zomig i uken og en dose Imigran i mnd..

Jeg er ikke så "glad i" tabletter fordi jeg sliter med mange bivirkninger, og pillene funker dessuten ikke alltid likevel, så vanligvis kjemper jeg meg gjennom anfallene uten medisiner av noe slag. Jeg hadde også 4 år uten medisin i det hele tatt pga jeg gikk gravid og ammet nesten sammenhengende i denne perioden.

Så pillebruken tviler jeg på at det skyldes:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...