Gå til innhold

Tøyelig livmorhals?


Gjest Ritalinn

Anbefalte innlegg

Gjest Ritalinn

I mitt forrige svangerskap så kjennte jordmor i uke 36 at jeg hadde avflatet livmor, og 3 cm. åpning.

Jordmor kunne ta på hodet til babyen, sa hun.

Dagen etter var jeg på sykehuset til skjekk og da var livmorhalsen 1-2 cm. lang og 1 cm. åpen.

Men den andre jordmoren sa da at livmorhalsen var veldig tøyelig.

Går det ann at den forandrer seg slik?

At den åpner seg, for så å få mindre åpning dagen etter?

Jeg har noe av det samme i dette svangerskapet.

Fått målt livmorhalsen ofte, og den ene gangen er den kortere, og neste lengre, så kortere igjen osv.

Jeg har hatt veldig lette fødsler, og følt jeg bare har hatt kynnere helt til siste liten.

Kan det komme av at livmorhalsen er så tøyelig?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tror inte att du har mera töjelig livmoderhals än någon annan. Att 2 olika personer får olika resultat är inte ovanligt. Hadde du däremot låtit dig undersökas av samma person, hadde du antagligen inte fått så olika resultat. Om man undersöker livmoderhalsen , när kvinnan har en sammandragning, kan det hända att livmoderhalsen känns mera mogen ut. En livmoderhals kan alltså inte vara öppen 3 cm och nästa dag 1 cm. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...