Gå til innhold

Han klarer ikke å si nei


Gjest hilsen oppgitt kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen oppgitt kjæreste

Jeg har vært sammen med en alle tiders gutt det siste halvåret. Vi er begge i 30-årene. Problemet er at han ikke greier å holde avtaler. Han må til stadighet avlyse ting fordi han skal jobbe overtid eller hjelpe noen. Når vi har avtalt å treffes kan han avlyse det bare et par timer før fordi han må gjøre et eller annet på jobben. Jeg blir sittende igjen kjempeskuffet og lei.

Problemet hans - for jeg kjenner ham jo - er egentlig at han ikke klarer å si nei når noen ber ham gjøre noe. Sjefen hans og de andre utnytter dette. Kollegene hans går jo stort sett hjem når det pleier, de er jo vant til at han stiller opp uansett.

Han har det samme problemet ellers også forresten. Når venner ber ham hjelpe dem med ditt og datt, for eksempel reparasjonsarbeid og snekring, stiller han opp. Og uten betaling. Han er på en måte alfor snill. Men er det ikke litt feigt på en måte også, at han aldri klarer å nei? Som om han ikke er sterk nok til å takle å skuffe dem liksom?

Men han skuffer jo MEG da, på den måten, fordi han ikke klarer å møte tidsnok eller holde avtaler. Og så blir han kjempelei seg for det også, han få så dårlig samvittighet.

Jeg har sagt til ham at han må lære seg å si nei og ikke bare ja til alt og alle. Men det når liksom ikke inn. Han lever et veldig stresset liv på denne måten. Jeg selv begynner å bli veldig sliten av dette, og lurer på om jeg egentlig vil fortsette, hvis det er slik det skal være resten av livet. Samtidig er jeg jo veldig glad i ham, for han er en god gut. Jeg føler jeg lever på en berg og dalbane, med gode forventinger som blir skuffet gang på gang.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hilsen oppgitt kjæreste

Jeg glemte å si at vi er veldig glad i hverandre, og han har sagt at han ville bli veldig lei seg hvis det skulle bli slutt. Vi ønsker begge dette forholdet. Vi har det veldig fint sammen når vi treffes, kan snakke om alt mulig, og har mange felles interesser. Deilig sex har vi også! Det er altså ikke der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at vi er veldig glad i hverandre, og han har sagt at han ville bli veldig lei seg hvis det skulle bli slutt. Vi ønsker begge dette forholdet. Vi har det veldig fint sammen når vi treffes, kan snakke om alt mulig, og har mange felles interesser. Deilig sex har vi også! Det er altså ikke der problemet ligger.

Hadde han ville satset helt og fullt på deg, hadde han vel greid å prioritere deg litt høyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...det kommer jo an på hva det er han avlyser da.. er det viktige møter eller er det tur på cafe ?

Kanskje du skal la han få litt lenger "løpebånd" ?

Det er jo mulig han trives med å hjelpe venner og det er jo ikke slik at kjærestepar skal holde hverandre i hånda hele tiden heller..

Siden han tydeligvis er glad i deg og dere har det bra ellers, synes jeg du skal slappe av litt og kanskje finne på litt ting på egen hånd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...det kommer jo an på hva det er han avlyser da.. er det viktige møter eller er det tur på cafe ?

Kanskje du skal la han få litt lenger "løpebånd" ?

Det er jo mulig han trives med å hjelpe venner og det er jo ikke slik at kjærestepar skal holde hverandre i hånda hele tiden heller..

Siden han tydeligvis er glad i deg og dere har det bra ellers, synes jeg du skal slappe av litt og kanskje finne på litt ting på egen hånd :-)

Når det gjelder jobben bør han jo si ifra uansett... fritiden er hellig uansett hva han skal bruke den til.. Overtid skal man bare ta dersom man får lønn for det og ønsker det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest blondy20

kjenner meg så godt igjen i det du sier..

typen min er av den "dum snille" arten også.

vi kan ha avtaler sammen som feks. kosekveld med godmat eller se en kjempe bra film sammen så plinger en kompis på moben eller ett familie medlem og trenger hjelp. ja sier han..kommer med en gang..

dette har skjedd for mangen ganger nå så det ble til slutt til at jeg ga ham en lekse.

men det er litt slik enndå..

typen min er en slags handyman og stiller alltid opp når noen trenger han. folk vet at han driver med allt mulig og jeg mener at de utnytter han på den måten.

og ikke minst ser de på han som taxi sjøfør.

alle vet at han ikke drikker så hvorfor ikke be han om å kjøre dem?

men får han noe igjen for det?

nei,hejlper de han når han trenger noe?nei.får han penger eller noe ut av det hele? nei, men derimot flere telefoner om at han må gjøre dem ett erend til..

det er kjempe kjedelig og jeg føler meg til tider som en dukke på hyllen.

han har skjerpet seg litt da, men han sier som regel ja til dem.

men fra nå av spør han meg først og det er jo en begynnelse.

bare stå på ditt og gi ham ditt ord..med tonefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *krype opp på stolen igjen*

kjenner meg så godt igjen i det du sier..

typen min er av den "dum snille" arten også.

vi kan ha avtaler sammen som feks. kosekveld med godmat eller se en kjempe bra film sammen så plinger en kompis på moben eller ett familie medlem og trenger hjelp. ja sier han..kommer med en gang..

dette har skjedd for mangen ganger nå så det ble til slutt til at jeg ga ham en lekse.

men det er litt slik enndå..

typen min er en slags handyman og stiller alltid opp når noen trenger han. folk vet at han driver med allt mulig og jeg mener at de utnytter han på den måten.

og ikke minst ser de på han som taxi sjøfør.

alle vet at han ikke drikker så hvorfor ikke be han om å kjøre dem?

men får han noe igjen for det?

nei,hejlper de han når han trenger noe?nei.får han penger eller noe ut av det hele? nei, men derimot flere telefoner om at han må gjøre dem ett erend til..

det er kjempe kjedelig og jeg føler meg til tider som en dukke på hyllen.

han har skjerpet seg litt da, men han sier som regel ja til dem.

men fra nå av spør han meg først og det er jo en begynnelse.

bare stå på ditt og gi ham ditt ord..med tonefall!

"så plinger en kompis på moben eller ett familie medlem"

Å gud, jeg tror jeg flirer meg ihjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *krype opp på stolen igjen*

hvorforflirer du av det da?

Hørt om noe som heter god norsk? Den setninga holder ikke vann, og *er* ustyrtelig komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...