Gå til innhold

F94.1


mymlemor

Anbefalte innlegg

min 13 år gamle sønn fikk diagnose adhd for snart to år siden, og ble innlagt på barne- og ungdomspsykriatiske i våres. Der mente de at han IKKE hadde ADHD, og tok ham av medisiner, og satt F94.1 diagnose på ham. Psykologen som satte diagnosen hadde ALDRI observert oss sammen, og de eneste settingene miljøarbeidere og sosionomer hadde observert oss, var i hente/bringe-situasjoner. (og de skrev også i rapporten at endringer skapte uro)

I tillegg kastet de ham ut fordi han ikke fulgte regler og var voldsom...

Jeg får ikke dette til å rime, hvor kan jeg få noen til å enten fjerne diagnosen eller bekrefte den, hvis det viser seg at den er riktig? Bor i Oppland.

Barnevernet skal kjøre omsorgsovertagelsesak nå i nærmeste fremtid primært pga adferdsproblemer. Jeg har vært alene med ham hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere kontakt med Barne og ungdomspsykiatrisk poliklinikk? (BUP)

Tror dere kan få hjelp der. Det er BUP på Gjøvik og Lillehammer i Oppland.

BUP - Gjøvik, Mathias Toppsv. 15 , 2821 Gjøvik

Telf. 61 14 51 50 Fax. 61 17 57 57

e-post: [email protected]

BUP-Lillehammer , Anders Sandviksgt. 17, 2629 Lillehammer

Telf. 61 27 28 50 Fax. 61 27 28 10

e-post: [email protected]

Ellers kan du klage på diagnosen der diagnosen ble satt. Du kan kreve diagnosen fjernet fra hans papirer om det viser seg å være uriktig.

Er du uenig i at omsorgsovertakelse er det riktigste? Har det vært prøvd mange hjelpetiltak i hjemmet?

(PMT/MST og lignende?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kontakt med Barne og ungdomspsykiatrisk poliklinikk? (BUP)

Tror dere kan få hjelp der. Det er BUP på Gjøvik og Lillehammer i Oppland.

BUP - Gjøvik, Mathias Toppsv. 15 , 2821 Gjøvik

Telf. 61 14 51 50 Fax. 61 17 57 57

e-post: [email protected]

BUP-Lillehammer , Anders Sandviksgt. 17, 2629 Lillehammer

Telf. 61 27 28 50 Fax. 61 27 28 10

e-post: [email protected]

Ellers kan du klage på diagnosen der diagnosen ble satt. Du kan kreve diagnosen fjernet fra hans papirer om det viser seg å være uriktig.

Er du uenig i at omsorgsovertakelse er det riktigste? Har det vært prøvd mange hjelpetiltak i hjemmet?

(PMT/MST og lignende?)

Det var BUP på Gjøvik som satte AHDH-diagnose, men de bøyer seg tydeligvis for fancy titler...

Har hatt PMT, jeg synes det funket bra, og jeg synes at kombinasjon av ritalin og PMT gjorde at det meste fungerte brukbart, men når en sjefpsykolog mener at gutten ikke engang kan fungere på en barne og ungdomspsykriatisk institusjon, så tør jo ikke skolen ta ham tilbake. Jeg skal jo ikke legge skjul på at gutten trenger hjelp, men det var jo derfor han kom til barne og ungdomspsykriatisk i utgangspunket.

Når psykriatrien spiller fallit, så er det bare barnevernet igjen...og når jeg nå ikke får gi ham ritalin, så har jeg en storvokst trettenåring som tramper rundt meg som en tordensky, og som får ett ikke fullt ut tilfredstillende skoletilbud.

jeg ser ingen andre alternativer slik som ting er enn forsterket fosterhjem, og loven lar ikke barnevernet gjøre det på frivillig basis...

(at vi har blitt utredet 4 uker på barnevernsinstisjon i Gjøvik for to år siden UTEN at de fant noen tegn på omsorgssvikt eller mishandling som f94 er en forutsetning for, sier jo sitt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var BUP på Gjøvik som satte AHDH-diagnose, men de bøyer seg tydeligvis for fancy titler...

Har hatt PMT, jeg synes det funket bra, og jeg synes at kombinasjon av ritalin og PMT gjorde at det meste fungerte brukbart, men når en sjefpsykolog mener at gutten ikke engang kan fungere på en barne og ungdomspsykriatisk institusjon, så tør jo ikke skolen ta ham tilbake. Jeg skal jo ikke legge skjul på at gutten trenger hjelp, men det var jo derfor han kom til barne og ungdomspsykriatisk i utgangspunket.

Når psykriatrien spiller fallit, så er det bare barnevernet igjen...og når jeg nå ikke får gi ham ritalin, så har jeg en storvokst trettenåring som tramper rundt meg som en tordensky, og som får ett ikke fullt ut tilfredstillende skoletilbud.

jeg ser ingen andre alternativer slik som ting er enn forsterket fosterhjem, og loven lar ikke barnevernet gjøre det på frivillig basis...

(at vi har blitt utredet 4 uker på barnevernsinstisjon i Gjøvik for to år siden UTEN at de fant noen tegn på omsorgssvikt eller mishandling som f94 er en forutsetning for, sier jo sitt...)

Utfra det du sier så syns jeg det er grunn til å få en ny vurdering av diagnosen og tiltakene rundt han.

Jeg stusser over at tiltak som har fungert ikke kan fortsette å brukes så lenge de virker. Vet det er strengt med Ritalin, men.

Det fins andre medisiner som kan prøves. Lamictal er en medisin som opprinnelig blir brukt mot epilepsi, men det blir også brukt i forhold til bipolar lidelse og ADHD. Kan hende det er lettere å få prøvd det enn Ritalin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...