Gå til innhold

Erfaring med Seroxat?


Gjest På forhånd takk!

Anbefalte innlegg

Gjest På forhånd takk!

Jeg er blitt foreskrevet Seroxat av min fastlege, hovedsaklig fordi jeg har vært deprimert over lengre tid nå, men også fordi jeg har et snev av sosial angst.

Hun har foreløpig skrevet ut 20 mg pr. dag i 20 dager, og vil evt. gi meg mer om jeg opplever noen effekt ut av dette.

Men hvor lang tid må jeg forvente før jeg merker noen effekt?

Har også hørt mye snakk om vektøkning i forhold til medisin, er dette en vanlig bivirkning ang. Seroxat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Her kan du lese om medikamentet http://www.felleskatalogen.no/

Jeg har ikke prøvd dette selv, men jeg bruker cipramil og det har hjulpet meg godt. Selv om jeg har lagt på meg 20 kilo etter at jeg begynte med det. Det sies at det ikke er cipramilen men dagligsituasjonen min som er endret. Jeg vet ikke, men av og til må man veie fordeler og ulemper opp mot hverandre. Og kanskje må vi velge å gå litt opp i vekt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt god effekt av seroxat, særlig mot panikkangst. Har så å si ikke hatt panikkanfall etter at jeg begynte med dem. Effekten merket jeg allerede etter noen få dager.

Jeg har ikke gått opp i vekt, har tvert imot gått ned noen av de kiloene jeg la på meg av andre medisiner. Har jo jobbet målbevisst med å gå ned, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:o) Jeg har gått på Seroxat i over ett år nå og skal begynne å trappe ned. Slet med alvorlige depresjoner og sosial angst. Jeg opplevde at jeg ble værre de to første ukene etter at jeg begynte med de men det gikk over. Min erfaring er at det tok ca 2 mnd før jeg fikk full effekt. For at Seroxat skal hjelpe deg med angsten må du nok litt opp i dosering. Jeg har gått på 40 mg om dagen fordi jeg synes 20 var for lite. Du legger ikke på deg av de, tvert imot. Mange går heller litt ned i vekt. Men husk å ta de hver dag og ikke øk eller trapp ned fort! Da kan du bli skikkelig dårlig. Ønsker deg lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...