Gå til innhold

DAGPENGER


VESSEL

Anbefalte innlegg

HEI!

HVOR LENGE MÅ JEG HA JOBBET I 100% FØR JEG FÅR DAGPENGER??

JEG HAR JOBBET 4MND I FULL OG MÅ NÅ KANSKJE GÅ NED I 50%.

KAN JEG DA STEMPLE AV DE % JEG MISTER??

HVA DA MED FØDSELPERMISJONSPENGER AV DAGPENGER??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

for å få dagpenger er det et krav at du har hatt inntekt av en viss størrelse siste avsluttede år eller siste 3 avsluttede år, samt at du går ned minst 40% i stilling i forhold til det som er din normale stilling.

Dersom du ikke hadde inntekt i årene 1997 - 1999 kan det lønne seg å vente til over nyttår.

Får du ikke dagpenger, regnes fødselspengene normalt av siste 4 ukers inntekt, men det er mange unntak. Og minstekravet er at du har hatt inntekt i minst 6 av de ssite 10 mnd før permisjon - som du kan ta tidligst 12 uker før termin, senest 3 uker før termin

Se http://trygdehjelpen.no/fodsel/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...