Gå til innhold

Hvor lang kan det ta??


Siddis

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har nettopp vært innom fødeavdelingen på SiR, da fortalte de at livmorshalsen er fullt åpning og det er rundt 1 cm åpning i morsmunnen,men den er ikke helt moden ennå...

Så lurer jeg fælt på om hvor lang tid det kan gå før jeg kan føde?? Jeg som har kynnere hele tiden i nesten en måned... Har termin 31 desember ..

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

När förlossningen(födselen) startar kan man aldrig veta. Allt beror på när din värkar(rier) blir varaktiga och regelbundna. Innan dess är dina sammandragningar bara förvärkar(kynnere). Man kan gå länge med en mogen livmoderhals utan att förlossningen startar. Om du önskar att påskynda förlossningen, kan du försöka att gå turer. Att ha samlag kan också ge resultat, då sperman innehåller hormonet prostaglandin , som används när man skall sätta igång en förlossning på kemisk väg. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...