Gå til innhold

Leiekontrakt - tørking av klær

Anbefalte innlegg

Gjest Leietaker

Satt og leste gjennom Huseierforbundets standard husleiekontrakt i går, og kom over et punkt i husordensreglene der det står at "tørking av klær i leiligheten er forbudt"!

Hvorfor i all verden skal ikke det være lov? Mener de det vil påføre boligen fuktskade eller hva er vitsen? Aner ikke hvor ellers jeg skulle få tørket klærne mine liksom...på kontoret kanskje :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123428-leiekontrakt-t%C3%B8rking-av-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok fuktskader de er redd for ja. Men det er jo ikke sunt å tærke klær i leiligheten heller. Fukt, både i lufta og i møbler/vegger er uheldig for din helse.

I utgangspunktet kan du godt tørke klær på vaskerom og bad, som er bygget for å tåle fukt.

Har faktisk opplevd å få klage på at jeg satte opp et tørkestativ på stua (badet var lite og jeg hadde vaske mye klær, dette var utenom det vanlige).

Gjest Leietaker

Nå er jo klærne nesten tørre da de kommer ut fra vaskemaskinen - så det er jo minimalt med fukt. Dette må jo være en regel som henger igjen fra 'gamle dager'.

Jeg henger hvertfall alt mitt tøy til tørk i stuen.

Det var akkurat det jeg tenkte også :) Henger jo ikke opp klissvått tøy heller da...er bare litt restfukt i tøyet etter at det er sentrifugert. Så jeg fortsetter nok å henge mitt opp i stua også ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...