Gå til innhold

Lykkepille er et misvisende ord!

Anbefalte innlegg

Gjest Rasende
Skrevet

Denne lykkepillen som det er så ofte snakk om er ingen lykkepille, det er ingneting denne pillen fremskaffer som minner om lykke hos dem som bruker denne omtalte pillen. Det er en pille som gjør en "flat" eller likegyldig, en opplever aldri noen form for lykkerus som man kan oppleve når en ikke bruker disse pillene og en kjenner heller ikke nedturene som en opplever om en ikke bruker pillen, det er altså en likegyldighetspille. en blir mindre følsom, en føler mindre, det gjelder inntrykk(en lar seg ikke lett påvirke av inntrykk), smak(mat smaker ikke veldig godt eller veldig dårlig lenger), det gjelder sex(en er ikke like kåt lenger), det gjelder, tristhet(en er ikke trist lenger) det gjelder lykke(en føler ikke lykke lenger) På grunn av denne likegyldigheten så klarer en ikke lenger å være trist, en klarer ikke gråte selv når en ser en trist film som en tidligere gråt over å se.På grunn av dene likegyldigheten, alle følelser blir sperret inne, en klarer ikke å føle så blir en lettere aggressiv hos noen kan dette bli alvorlig. Jeg tror selv at jeg ikke tåler denne lykkepillen eller likegyldighetspillen som jeg vil kalle den, jeg har aldri vært så aggressiv som når jeg har tatt den og det er en lettelse å slutte, da kommer tårene og jeg får lettet på trykket. Jeg har fått lykkepillen på grunn av nakkesmerter og fordi jeg ikke greier å sove om natten fordi nakkesmertene forstyrrer søvnen min. Jeg har et valg enten å aldri få sove om natten på grunn av fryktelige nakkesmerter eller få sove av og til med lettere nakkesmerter men oppleve likegyldighet og aggressivitet. Jeg er redd aggressivitetetn kan føre til noe farlig. Tenk om jeg gjør noe alvorlig galt en gang på grunn av sinne jeg går å bærer på. Jeg orker heller ikke tanken på å ikke få sove på grunn av smerter og så vil jeg heller ikke være en tikkende bombe som får stengt følelser inne.

Gjest trrrish
Skrevet

Kanskje du burde prøve en annen lykkepille? Jeg skjønner ikke dette med at alle sier de blir så flat og likegyldig av lykkepiller, jeg kjenner ofte en stor lykkerus selv om jeg bruker lykkepiller! Og trist kan jeg også være!

Kizza1365380506
Skrevet

Kanskje du burde prøve en annen lykkepille? Jeg skjønner ikke dette med at alle sier de blir så flat og likegyldig av lykkepiller, jeg kjenner ofte en stor lykkerus selv om jeg bruker lykkepiller! Og trist kan jeg også være!

Jeg er enig med deg. Var ganske flat i begynnelsen men det har kanskje med psykdommen å gjøre like mye som pillene. Nå er det blitt bedre og jeg kan føle glede i allefall. :o)

Mvh

Gjest rasende
Skrevet

Jeg har prøvd mange forskjellige typer og har funnet ut at tolvon er den som fungerer best på søvnen

Skrevet

Selv bruker jeg cipramil, og jeg opplever det ikke slik som du beskriver, jeg opplever tvert i mot at jeg har fått en ganske annerledes tilværelse, nå kan jeg føle glede igjen, og jeg kan også føle sorg, i det hele tatt føler jeg meg mye mere menneskelig enn jeg har gjort på svært, svært lenge.

Dette skyldes kanskje ikke bare "lykkepillen", men også andre ting, økonomisk, sosialt og levestandardsmessig, men like fullt så ville jeg ikke vært i stand til å ha det sånn jeg har det nå, uten medikamentell hjelp. Jeg var lenge svært skeptisk til å bruke medikamenter, nettopp fordi jeg var redd for forflatning og også det å bruke medisiner i seg selv, men nå syns jeg det er helt topp. Ikke sånn at jeg ikke fremdeles kan ha nedturer, men nå er det mye enklere å komme seg opp igjen.

Så kjemp deg videre. Det høres bra ut at du klarer å gråte, det er fint å få det ut av systemet, det er godt å kunne bearbeide ting på den måten, selv om det kan være tungt når det står på.

Klem fra

Skrevet

Jeg syns du skal vurdere et bytte til et annet medikament. Du skal selvfølgelig ikke slå deg til ro med en sånn hverdag som det du har nå! Det kan godt være at du ikke tåler det merket du bruker nå (Tolvon).

Om du sliter med store søvnproblemer, så kan kanskje Nozinan være et alternativ for en periode.

Jeg brukte Efexor i nesten 3 år for noen år siden. Hadde det sånn som du beskriver det , det var helt grusomt! Så byttet jeg til Seroxat + Tolvon, og fikk et helt nytt liv! Nå fungerer jeg veldig bra. Er ikke "flat" og tilogmed sexlivet er bra! Så et bytte kan være lurt.

Gjest Do not try this at home
Skrevet

Jeg tok 450 mg MAOi lykkepille sammen med 30 mg SSRI lykkepille og ble igrunnen ganske høy på det(kan medføre dødelig feber!). La av og til til 8-9 små nisselignende serotoninbooster ting fra plenen i et lite glass brennevin. Etterpå var jeg helt udødelig, urørbar for loven, en deltaker i den store virkelighetssimulatoren, på dypt vann en ubestemmelig plass mellom Mars og det ytre rom. MEN slettes ikke aggresiv, fantes jo ingen som kunne true meg.

Så hvem er du redd for siden du blir aggressiv, deg selv ?

Selv er jeg bare livredd serotinergt syndrom, MAOi, flein eller høye doser lykkepiller..

Gjest Do not try this at home
Skrevet

Jeg tok 450 mg MAOi lykkepille sammen med 30 mg SSRI lykkepille og ble igrunnen ganske høy på det(kan medføre dødelig feber!). La av og til til 8-9 små nisselignende serotoninbooster ting fra plenen i et lite glass brennevin. Etterpå var jeg helt udødelig, urørbar for loven, en deltaker i den store virkelighetssimulatoren, på dypt vann en ubestemmelig plass mellom Mars og det ytre rom. MEN slettes ikke aggresiv, fantes jo ingen som kunne true meg.

Så hvem er du redd for siden du blir aggressiv, deg selv ?

Selv er jeg bare livredd serotinergt syndrom, MAOi, flein eller høye doser lykkepiller..

Må legge til noen viktige fakta.

1) Visste ikke at det var farlig blande SSRI og MAOi

2) Motivet for å blande to ulike lykkepiller var at SSRI alene ikke var nok til å gjøre meg lykkelig. Var egentlig ikke ute etter å ruse meg.

3) Når det til slutt gikk galt, trodde legene at det var en overdose MDMA eller speed. De hadde ikke hørt om serotinergt syndrom. Var utrolig heldig som klarte meg uten varige men.

4) Pga erfaringene mine med kunstig forhøyete serotoninnivåer, er jeg helt sikker på at personer med mye frihet eller som står høyt på den sosiale rangstigen har mye mer serotonin enn personer med tvangstrekk eller personer som er sosialt undertrykt.

- En person med mye serotonin definerer selv rett og galt og tror at folk flest er vennligsinnet. Dette gjør h*n fleksibel, vennligsinnet og i godt humør, men dessverre også i stand til å gjøre mye galt uten å forstå det selv. Blir hjelpsom og snill på en veldig egenyttig måte..

- En person med lite serotonin lar andre definere rett og galt og tror folk flest er lite fleksible eller til og med farlige. Dette gjør vedkommende mistenksom, fokusert på detaljer og angstbitersk/aggressiv. Vil også ha en tendens til å ta på seg skyld for andre sine tabber eller bli innblandet i akkurat den type kriminalitet som er minst sosialt akseptert og havne bak lås og slå.

5) Det er psyken som har overtaket på serotonin nivået og ikke omvendt. Det er derfor det tar så lang tid før SSRI lykkepiller virker, hvis de i det hele tatt gir noen lykkefølelse. Tror derfor psykoterapi er det beste alternativet for de aller fleste, gjerne i sammen med lave doser SSRI. For SSRI kan sikkert være nyttig dersom hjernen har komt ut av trening i å produsere serotonin.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...