Gjest veninnen Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Nå har jeg håpet på svar på mitt innlegg ("Blærekatarr eller ikke??")flere ganger hver eneste dag, siden jeg sendte det den 06.desember. Derfor syns jeg det er litt irriterende at når svaret kommer, så virker det litt osm om du egentlig ikke har lest innlegget mitt så grundig.Du skriver bare at han skal gå til legen.Selv om jeg skrev at han hadde vært hos legen, som ikke kunne finne ut noe, og at han dessuten var redd for å gå til legen. Jeg oppfattet det dessuten som at du hadde tolket det som at de blærekatarr-aktige anfallene med svette o.l. kom etter at han hadde spist snop, noe som overhodet ikke stemmer. Som jeg skrev, kommer anfallene som regel etter at han har frosset.(Ofte ihvertfall) det at han hadde diare samme aften som sist han fikk anfallet, var kanskje bare tilfeldig, men han har problemer med magen iblandt. Glem det med snopet. Håper du kan komme med et svar jeg kan bruke til noe, for det første kunne jeg ikke bruke til noe som helst. Kan du ikke for eksempel si noe om hva symptomene får deg til å tenke på, f.eks noen forskjellige lidelser som det kan være, så kan vi lese om symptomene på internettet og kanskje finne ut om det egentlig kan være noen av de sykdommene du har nevnt.Og så kan han kanskje nevne noe av det for legen, som han har funnet ut/som du har sagt/som vi har lest. Og kanskje du også kan si noe om hvordan en sånn undersøkelse eventuelt vil foregå, hva en lege vil gjøre med en pasient med de symptomene.Så blir det kanskje også lettere for ham å gå til legen hvis han vet noe om hva han går til. Håper på svar igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12357-for-d%C3%A5rlig-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 14. desember 2000 Del Skrevet 14. desember 2000 Jeg tror ikke du skal ha for store forhåpninger om å få løsninger på uvanlige sykdomssymptomer på denne måten. - Da jeg skrev at jeg anbefalte at han skulle gå tilbake til legen, var det nettopp fordi jeg hadde lest innlegget - og siden symptomene ikke er enkle å tolke, mener jeg at legen bør gå nærmere inn på undersøkelser. Så vidt jeg forstår starter anfallene med svie ved vannlating - av og til med slim i urinen - frostanfall og svettinger. I tillegg har han problemer med magen - noen ganger diare. Grunnen til at jeg sier at han må gå tilbake til legen sin for videre undersøkelser (selv om han ikke liker å gå til legen), er at det ikke er mulig å stille en diagnose på grunnlag av dette. Urinprøve må undersøkes, kanskje røntgen eller ultralyd av urinveiene. Det må taes blodprøver - kanskje det er nødvendig å få tatt prøver mens han har anfall. Jeg er lei for at jeg ikke kan hjelpe dere videre, men med så mye plager bør han komme videre for å finne ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12357-for-d%C3%A5rlig-svar/#findComment-62318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veninnen Skrevet 14. desember 2000 Del Skrevet 14. desember 2000 Jeg tror ikke du skal ha for store forhåpninger om å få løsninger på uvanlige sykdomssymptomer på denne måten. - Da jeg skrev at jeg anbefalte at han skulle gå tilbake til legen, var det nettopp fordi jeg hadde lest innlegget - og siden symptomene ikke er enkle å tolke, mener jeg at legen bør gå nærmere inn på undersøkelser. Så vidt jeg forstår starter anfallene med svie ved vannlating - av og til med slim i urinen - frostanfall og svettinger. I tillegg har han problemer med magen - noen ganger diare. Grunnen til at jeg sier at han må gå tilbake til legen sin for videre undersøkelser (selv om han ikke liker å gå til legen), er at det ikke er mulig å stille en diagnose på grunnlag av dette. Urinprøve må undersøkes, kanskje røntgen eller ultralyd av urinveiene. Det må taes blodprøver - kanskje det er nødvendig å få tatt prøver mens han har anfall. Jeg er lei for at jeg ikke kan hjelpe dere videre, men med så mye plager bør han komme videre for å finne ut av det. Ok, takk for svar. Nå vet han iallefall litt om hvilke undersøkelsesmetoder han kan forvente, det gjør det kanskje litt lettere for ham å gå til legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12357-for-d%C3%A5rlig-svar/#findComment-62427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.