Gå til innhold

Hvordan er veien fra Tromsø?


Iznowgood

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt bil i Tromsø og lurer på om jeg skal ta flyet norover og kjøre den hjem, eller få den sendt med Hurtigruta. Er det noen som kan si meg hvordan veiene er nordover? Jeg tenker ikke på føret, men veiene i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veiene nordaførr er jeg ikke så kjent med, men er bare nysgjerring på hvilken bil og modell du kjøpte til slutt.

(Har fulgt litt med på "biljakten din" her inne...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiene nordaførr er jeg ikke så kjent med, men er bare nysgjerring på hvilken bil og modell du kjøpte til slutt.

(Har fulgt litt med på "biljakten din" her inne...)

Jeg har drømt om ei 'full-size' stasjonsvogn i mange år. Årsmodell fra -70, til -80. Jeg hadde som krav at den skulle være i topp stand, lite og pent kjørt, og ikke skal den ha vært reparert av ’snikker Andersen’, samtidig som den skal helst ikke ha stått ute i vær og vind. Jeg har vært på utkikk siden -95, og først nå fant jeg en jeg likte. Min bedre halvdel har Suburban og du kan tro jeg frydet meg barnslig da jeg fikk vite at bilen min er større enn hans ;-)

Men gleden varte helt til jeg målte lengden på garasjen. Garasjen viser seg å være en hel meter for kort til Buicken. Det skal også bli litt av en opplevelse å lukeparkere med en bil som er seksogenhalv meter lang....

Bilen er en Buick Le Sabre -80. Regner med at Shellstasjonene jubler over bilvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegene er helt ok de. Jeg pleide allikevel å velge innenriksvegen i Sverige fra Trondheim-Tromsø fordi det går kjappere selv om det er flere mil. Svenskene kan det der med veger med minimalt med svinger.

Hørte rykter om at det var gratis å ta bilen med Hurtigruta nå utenfor sesongen forresten. Nesten samtlige Hurtigruter har jo bildekk, så det er en fin løsning (ikke sånn som før der de ble tjoret fast på dekk og sto der i sjøsprøyten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...