Gå til innhold

Er jeg gal?


Gjest torrini

Anbefalte innlegg

Gjest torrini

Var på byen i går. Følte meg oversett. Venninna mi fikk all oppmerksomheten og alle guttene. Da fikk jeg lyst til å dra hjem og skade meg. Er jeg gal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ofte lyst til å skade meg selv når noe ikke går slik jeg ønsker. Hver gang jeg får en liten nedtur av en eller annen art så får jeg en trang til å skade meg.

Så nei jeg tror ikke du er gal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torrini

Jeg får ofte lyst til å skade meg selv når noe ikke går slik jeg ønsker. Hver gang jeg får en liten nedtur av en eller annen art så får jeg en trang til å skade meg.

Så nei jeg tror ikke du er gal :-)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som kan svare på om du er 'gal' eller ikke utfra det du skriver.

Ellers er jeg enig med dimi. Dette er ingen normal eller frisk måte å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du er nok ikke gal. Men det er ikke naturlig å reagere så sterkt på for lite oppmerksomhet. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg mener at dette vil endre seg. Jeg hadde også en venninne som fikk mer oppmerksomhet enn meg når vi var unge. Og det er ikke kjekt. Helt klart.

Dersom du ikke klarer å gjøre noe med det selv tror jeg nok at det kan være lurt av deg å oppsøke hjelp. Dette må ikke bli så viktig for deg at det overskygger alt annet.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Med "gal" mener en vanligvis psykotisk/sinnsyk/alvorlig sinnslidelse. Slik sett er du ikke gal.

Du har derimot en brist i din personlghetsutvikling. En kan si at du på dette området av personligheten fortsatt er ganske umoden.

På den annen side må det dessverre sies at dette er ganske vanlig blant dine likesinnede (kvinne, ung, 2003).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "gal" mener en vanligvis psykotisk/sinnsyk/alvorlig sinnslidelse. Slik sett er du ikke gal.

Du har derimot en brist i din personlghetsutvikling. En kan si at du på dette området av personligheten fortsatt er ganske umoden.

På den annen side må det dessverre sies at dette er ganske vanlig blant dine likesinnede (kvinne, ung, 2003).

Lurer på en ting NHD. Dere psykiatere og psykologer har jo en viss makt i dette samfunnet. Dere har en viss makt til å påvirke samfunnet i en bedre retning. Hvorfor er det ingen psykiatere/psykologer som går ut i media og forteller om hva samfunnet gjør med folk. Det at så mange har psykiske problemer henger jo også sammen med samfunnsutviklingen. Hvis fagpersoner kunne opplyse litt mer om hvilke problemer som dukker opp som konsekvens av samfunnsutviklingen tror jeg politikere og samfunnstoppene kunne tatt litt mer ansvar. På denne måten kunne mange psykiske lidelser forebygges og samfunnet kunne jobbet med å bli et bedre samfunn hvor folk tar litt mer vare på hverandre. Det skulle vært noen som til enhver tid holder en oversikt over hvilke psykiske lidelser folk sliter med. På denne måten er det lettere å sette inn tiltak og forbygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Ch.

Lurer på en ting NHD. Dere psykiatere og psykologer har jo en viss makt i dette samfunnet. Dere har en viss makt til å påvirke samfunnet i en bedre retning. Hvorfor er det ingen psykiatere/psykologer som går ut i media og forteller om hva samfunnet gjør med folk. Det at så mange har psykiske problemer henger jo også sammen med samfunnsutviklingen. Hvis fagpersoner kunne opplyse litt mer om hvilke problemer som dukker opp som konsekvens av samfunnsutviklingen tror jeg politikere og samfunnstoppene kunne tatt litt mer ansvar. På denne måten kunne mange psykiske lidelser forebygges og samfunnet kunne jobbet med å bli et bedre samfunn hvor folk tar litt mer vare på hverandre. Det skulle vært noen som til enhver tid holder en oversikt over hvilke psykiske lidelser folk sliter med. På denne måten er det lettere å sette inn tiltak og forbygge.

herregud, les avisene..følg med i tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, les avisene..følg med i tiden!

Jeg har desverre ikke abonnement på Aftenposten, men følger med på nyhetene hver dag. Vet det er en del diskusjoner av og til, men ingen forslag til tiltak. Synes heller ikke at så mange psykologer/psykiatere er ute i media for å fortelle om hvilke helseproblemer folk flest er rammet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, les avisene..følg med i tiden!

Du, jeg må si at jeg ikke kan huske å ha lest noe om f.eks. ustabil personlighetsforstyrrelse i en norsk vanlig avis.

Det som har fått hovedfokuset er vel depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...