Gå til innhold

Til sak mot produsenten av Seroxat (gsk)


Gjest notSSRI

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Kjent fenomen, skal man slutte å ta medisinen skal man gjøre det over tid. Følger man legens råd og reduserer mengden over en 14 dagers tid så er det ingen fare.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nonSSRI

Kjent fenomen, skal man slutte å ta medisinen skal man gjøre det over tid. Følger man legens råd og reduserer mengden over en 14 dagers tid så er det ingen fare.

Mvh

Redusere mengden over en 14 dagers tid: Bullshit! Du kan umulig vite hva du snakker om.

Selv nhd, som ellers er svært positiv til SSRI, anbefaler en mye lengre nedtrappingsperiode enn 14 dager. Man bør trappe ned over flere måneder, men selv det greide altså ikke disse danske damene.

det er også interessant å se at GSK er dømt i USA for å holde tilbake info om bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Redusere mengden over en 14 dagers tid: Bullshit! Du kan umulig vite hva du snakker om.

Selv nhd, som ellers er svært positiv til SSRI, anbefaler en mye lengre nedtrappingsperiode enn 14 dager. Man bør trappe ned over flere måneder, men selv det greide altså ikke disse danske damene.

det er også interessant å se at GSK er dømt i USA for å holde tilbake info om bivirkninger.

Ja du har kanskje rett i det. Men det var det min svigerinne fikk beskjed om. Og denne spesiell medisinen har jeg ingen erfaring med. Jeg mener bare at en skal ikke ta alt for god fisk. Man skal ikke la være å ta slik medisin en dag, det var egentlig det jeg skulle frem til. Det er jo det som står i artikkelen.

Og vær så snill å ikke snakk om bullshit til meg. Jeg har vel ikke tråkket deg på tærne fordi om jeg opplyser hva jeg har hørt. Poenget, min kjære, var at man skal følge legens anbefalinger og slutte i kontrollerte former. Og ikke bare slutte når man finner det for godt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nonSSRI

Ja du har kanskje rett i det. Men det var det min svigerinne fikk beskjed om. Og denne spesiell medisinen har jeg ingen erfaring med. Jeg mener bare at en skal ikke ta alt for god fisk. Man skal ikke la være å ta slik medisin en dag, det var egentlig det jeg skulle frem til. Det er jo det som står i artikkelen.

Og vær så snill å ikke snakk om bullshit til meg. Jeg har vel ikke tråkket deg på tærne fordi om jeg opplyser hva jeg har hørt. Poenget, min kjære, var at man skal følge legens anbefalinger og slutte i kontrollerte former. Og ikke bare slutte når man finner det for godt.

Mvh

Hvis din svigerinne fikk beskjed om å slutte på 14 dager har hun en lite opplyst lege.

Jeg reagerte over den skråsikre tonen i innlegget ditt som var helt feil. Beklager at jeg brukte slike ord.

Poenget er at GSK (og sikkert også andre produsenter av SSRI) gir blaffen i bivirkninger og avhengighetsfare, men turer fram med sin "dette er helt ufarlig og nesten bivirkningsfritt" - propaganda.

Det er fint at enkelte har ressurser til å prøve å sette dem til veggs.

Jeg bruker forresten SSRI selv og har fått føle bivirkningene på kroppen. Sterk vektøkning, nedsatt sexlyst og nesten uutholdelige problemer hvis jeg i samråde med min lege har prøvd å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hvis din svigerinne fikk beskjed om å slutte på 14 dager har hun en lite opplyst lege.

Jeg reagerte over den skråsikre tonen i innlegget ditt som var helt feil. Beklager at jeg brukte slike ord.

Poenget er at GSK (og sikkert også andre produsenter av SSRI) gir blaffen i bivirkninger og avhengighetsfare, men turer fram med sin "dette er helt ufarlig og nesten bivirkningsfritt" - propaganda.

Det er fint at enkelte har ressurser til å prøve å sette dem til veggs.

Jeg bruker forresten SSRI selv og har fått føle bivirkningene på kroppen. Sterk vektøkning, nedsatt sexlyst og nesten uutholdelige problemer hvis jeg i samråde med min lege har prøvd å slutte.

Ja der er jeg enig med deg. Bivirkningene er kanskje ikke godt nok opplyst. Jeg har jo pr. idag prøvd cipramil, lamictaql, remeron og tolvon. De to siste hadde jeg ingen problemer med å ta når det passet. De andre har jeg hørt at du skal bruke like lang tid på å trappe ned som du brukte for å komme opp i riktig dose. Jeg brukte to uker på cipramil og det gjorde min svigerinne også. Nå skal jeg si at jeg går til pyskolog. Lamictqal bruker jeg 8 uker for å komme opp i riktig dose.

Jeg beklager at jeg virket skråsikker. Det jeg reagerte på var at det sto at denne kvinnen fikk absinenser når hun ikke tok medisinen EN dag. Og det skal man jo strengt tatt ikke gjøre. Det sier du jo selv også.

At produsentene skjuler bivikninger er helt forkastelig, det er jeg enig i. Kan f.eks. si at min svigermor fikk halusinasjoner når hun tok cipramil. Det er ikke særlig kjent blandt allmennpraktisernede leger. Men min psykolog visste om det. Det var en skremmende opplevelse. Så jo, jeg skjønner din frustrasjon. Men av og til må man veie ulempene opp mot hverandre. Og jeg må si at jeg har det iallefall mye bedre nå selv om jeg har lagt på meg 10 kilo til. Nå er jeg oppe i over 80 kilo. Men heller det enn panikkangst og det andre som fulgte med min bipolare tilstand.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjent fenomen, skal man slutte å ta medisinen skal man gjøre det over tid. Følger man legens råd og reduserer mengden over en 14 dagers tid så er det ingen fare.

Mvh

to uker på å seponere seroxat er alt for lite! Jeg prøvde to uker, men at jeg kom meg igjennom det er et under. holdt på å bli sprø. Kunne ikke sitte i ro et øyeblikk en gang, hadde så mye "maur" i kroppen. måtte sitte å riste på armene når jeg skulle sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

to uker på å seponere seroxat er alt for lite! Jeg prøvde to uker, men at jeg kom meg igjennom det er et under. holdt på å bli sprø. Kunne ikke sitte i ro et øyeblikk en gang, hadde så mye "maur" i kroppen. måtte sitte å riste på armene når jeg skulle sitte.

Ok, jeg gir meg på det. Men det var jo hele poenget mitt. I den artikkelen som sto referert hadde de sitert den ene saksøkeren med at dersom hun ikke tok pillen en dag fikk hun abstinenser.

Det var dette jeg ville fremheve. Men har lest litt mer i andre aviser og ser jo for så vidt at det er andre ting som spiller inn her. At en produsent holder tilbake alvorlige,men kanskje sjeldne bivirkninger er jo kriminelt. Hadde det problemet med min svigermor og cipramil. Så vi har kjent det på kroppen slik.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...