Gå til innhold

BSU penger, hva kan de brukes til?


Gjest hjelpu

Anbefalte innlegg

Kan en bruke penger til å betale husleia for? Eller må det være nedbetaling av lån?

Kan jeg evt få banken til å "etterbetale" forrige avdrag med BSU penger? Pengene er jo allerede innbetalt med lønna mi, men nå er jeg blakk...

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Jeg tror du kan ta ut alt du har satt inn gjeldene år, uten å ødelegge avtalen.. Tar du ut noe du sparte i fjor, og ikke bruker det på bolig eller nedbetaling av lån må dy tilbakebetale de 20% du fikk i skatteavdrag..

På min BSU står det 12000 "tilgjengelig" og xx000 tilsammen, de 12000 er altså det jeg har satt inn i år og de kan jeg ta ut uten å tape på det eller bryte avtalen..

Kan du ikke bare ringe banken din og forklare situasjonen og høre hva som er "lov"? Det er derfor man burde ha en kapitalkonto i tillegg, som man bruker ved sånne situasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Spurte samboeren min og han sa hovedsaklig lån og etter sånn jeg har skjønt det så skal det gå til boligkjøp. Det var det jeg fikk vite når jeg opprettet BSU konto.

Og at man kan også bare ta ut disse pengene en eneste gang, ikke mer.

Så da blir det vel lån og boligkjøp da.

Uansett så tror jeg du får ringe banken din og spørre dem. Da får du iallefall riktig svar ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...