Gå til innhold

Vondt etter operasjon

Anbefalte innlegg

Jeg gjennomgikk en lyskebrokkoperasjon for tre uker siden. Jeg hadde en del smerter de første dagene, men det gikk over. Etter to uker var jeg tilbake i arbeid (sitter på kontor). Etter det kirurgen sa var det ikke nødvendig å være så forsiktig med bevegelser lenger, bare være forsiktig med løfting. Det har jeg vært, men noen ganger har jeg vært nødt til å løfte et barn på 13 kg.

I det siste har jeg fått sterke, sviende smerter omtrent ved penisroten når jeg belaster området (står på en fot, bøyer meg, bærer noe etc.). Av og til er dette området også ekstremt vart for berøringer - dersom en brett i buksa "dunker" borti kommer de samme smertene.

Vanligvis ville jeg trodd at dette var normalt etter en slik operasjon, men jeg har snakket med andre opererte som ikke hadde noen slike plager. Jeg stusser dessuten litt over at smertene kommer tilbake. Såret er grodd helt fint, alle blåmerker er vekke etc. Jeg lurer likevel på om noe er overbelastet der inni, eller om slike smerter er normale - og i så fall hvor lenge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12372-vondt-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til vondt!

Smerter slik du beskriver kan skyldes ovebelastning og irritasjon i sene -og muskelstrukturer. Her vil ofte tid og avlastning kunne hjelpe på, evt supplert med Ibux/Paracet. Hvis du stadig har stikkende smerter, evt kombinert med hevelse eller varme/rødhet bør du evt oppsøke lege for videre undersøkelser- slik at en eventuell infeksjon kan bli behandlet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12372-vondt-etter-operasjon/#findComment-61628
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...