Gå til innhold

biff chop suey + oppskrift

Anbefalte innlegg

er det noen som kan lage skikkelig biff chop suey slik de lager den på kinarestaurant? Har prøvd utallige oppskrifter, men får aldri til den gode sausen jeg får når jeg spiser ute. I de fleste oppskrifter står det 1-2 ss soyasaus, men det blir jo ikke noe saus av det. Lurer på åssen de egentlig lager den. Og kjøttet er MYE mørere/mykere enn om jeg steker vanlig biff f.eks. Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123774-biff-chop-suey-oppskrift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg enig med papirtiger.. det blir ikke det samme når en lager det hjemme.

Bli flyktningguide i kommunen din så kan det hende du blir bedt på middag og kan plukke opp noen tips. :)

Ville forhørt meg litt i innvandrerbutikker. Ellers fins det slike poser med Blue Dragon saus. (Rimi) Det er ikke så værst, men ikke det samme.

Dette er jo ikke biff chop suey, men som trøst til dere som evt måtte like innbakt svinefilet i sursøt saus; min kinesiske venninne lager selve de kulene selv, men til saus bruker hun faktisk uncle bens sweet n sour- gjett om det var nedtur da jeg "avslørte" henne da. Men hun sier at den hun lager fra bunnen av blir bare BITTELITT bedre enn den på glass; ergo ikke verdt tiden, pengene og bryet å lage den fra bunnen av.

Ellers kan dere søke på Ken Hom på f.eks google. Han er den som lager lettvint og nydelig kinesisk mat på bbcfood.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...