Gå til innhold

Gutter og psykiske problemer


Gjest Pås

Anbefalte innlegg

Prøver meg her inne jeg,jeg synes nhd og dere andre har mange kloke svar.

Grunnen til at jeg skriver, er at jeg synes at antall gutter i alderen 18-20 med psykiske problemer har vokst. Er dette riktig, eller er det bare åpenheten rundt som har vokst?

Jeg hører så mange historier om gutter som virker friske helt til de kommer i den alderen, og da kommer problemene. Hvorfor er det slik? Er gutter mer mottagelige for sånt i den alderen?

Sist, men ikke minst: hva kan vi som foreldre gjøre for å forebygge disse sykdommene, er det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingenidag

Jeg fikk problemer selv i en alder av rundt 20 år. Det var møtet med arbeidslivet som tok knekken på meg. Det stilles alt for store krav i arbeidslivet i dag. Det fører raskt til stress, utbrenthet og depresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje møtet med det virkelige liv blir et sjokk for noen; dem som har fått sydd puter under armene tidligere?

I tillegg, så er jo "dagens samfunn" generelt hardt å være ung i, både for jenter og gutter. (F.eks; hvor mange jenter drev egentlig med selvskading for 20, 30, 100 år siden, sammenlignet med nå..?)

Dette med at mange fler gutter den dag i dag har lite kontakt med far pga skilsmisser, kan kanskje også ha noe med saken å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...