Gå til innhold

Deppa for tida. Føler meg alene.


Gjest Deppisen som synes litt synd på seg sjøl

Anbefalte innlegg

Gjest Deppisen som synes litt synd på seg sjøl

Hva bør jeg gjøre når jeg synes alt er trist og leit? Skjønner det ikke! Har en flott samboer, men føler ejg ikke får tilbrunget nok tid med han. Jeg har avtaler, han har avtaler, han jobber ekstra noen ganger.

Som f.eks to uker siden. Jeg måtte hente lommaboka mi hos ei venninne før 12 glemte den der fredag. Vi skulle spse frokost sammen, det er liksom end el av helgekosen. jeg vekte han, men han ville sove lenger. Da jeg var på vei ut døra sto han der og spurte om frokost, da måtte jeg gå. Helga som var nå var han på besøk hos en kamerat i Hamar. Jeg måtte da finne på noe annet, jeg kunne blitt med hvis jeg ville men følte det passa dårlig.

Nå til lørdag er vi bedt i bursdag til en venninne av meg, men han skal på firmafest. Jeg drar i bursdagen. Så forteller han i går at han har sagt ja til å jobbe på lørdagen også fra 9. Dvs jeg ikke ser han før søndag, og da sover han vel hele dagen tenker jeg.

Vi får aldri noe kvalitetstid sammen. Hverdagene er bare stress. Hvis vi ikke har avtaler, så blir det til at vi spiser middag og sovner på hver vår sofa, dårlig råd har vi også nå, så har lite penger til å gå ut for.

Så er jeg syk attpåtil, dønn forkjøla og problemer med galleblæra. Har ofte vondt og kaster stadig opp, plages konstant med sure opp støt. Skal kanskej operere. Føler meg rett og slett helt alene og ensom. Har ingen å snakke med. Blir liksom ikke tid til overs for verken meg eller forholdet. Vi var borte i går går hos venner, og da forteller samboern min dem masse som ikke jeg engang har hørt, og mye av det gjaldt borettslaget vi bor i. Føler meg tilsidesatt.

Sover dårlig og. Må ta sovepille. Våkner jeg kl 5 av en lys får jeg ikke sove mer.

Vet ikke om det er vinterdepresjon eller hva det er jeg? Vi lever jo i en stressende hverdag, og jeg merker på meg selv at jeg er fryktelig hårsår nå. Er lei av å være syk også, vært det nesten hele livet men har alltid tatt det med et smil og sett posetivt på hverdagen.

Vi planlegger barn også, vi er tross alt 28 og 32 så synes det er på tide med vårt første. Han gleder seg veldig. Det er alltid ejg som har vært mest ivrig på det med barn, men jeg går ikke å gleder meg over at det endelig skal bli min tur. Hva er det som skjer? Samboern min er en snill og blid mann, han vet ikke engang om dette. Føler ikke det har blitt tid til å snakke om det, tiden bare flyr. Håper inderlig dette går over og at jeg kan bli gravid og glede meg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt; grunnstenen i et godt forhold er at man kan prate sammen, og dette du forteller burde du fortelle ham. Fortell ham at du har noe du MÅ prate med ham om.

Jeg tror dere burde bli enige om å sette av noe tid til hverandre, f.eks en ukedag eller helgedag i uka....minst. Denne dagen planlegger dere ikke noe annet enn å være sammen dere to. Det behøver ikke å koste noe, en gåtur med påfølgende kakao i armkroken i sofaen er overkommelig?!?!?

Kanskje kunne denne dagen vært en dag dere overrasket hverandre annenhver gang med å planlegge for den andre. Dere som ikke har barn ennå har jo stor frihet til å gjøre ting ennå.... Nyt det, for friheten blir tidsnok begrenset....

For det andre; alt blir ikke mye bedre av å få barn, slik jeg ser på det, må man ha en god og stabil psyke for å få barn. Det er svært krevende , og veldig fint om man kan være to om brasene. (Mange som klarer seg flott som aleneforeldre, men for min egen del er jeg utrolig glad vi er to som bidrar like mye i en travel hverdag!)

Dersom du føler deg alene i forholdet, tror jeg at det ville vært smart å "finne tilbake til hverandre" før dere setter i gang med barn.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...