Gå til innhold

LO's "solidaritet"

Anbefalte innlegg

Arbeidsminister Victor Norman har forbilledlig argumentert for oppmykning av reglene for midlertidig arbeidsavtaler.

Unge arbeidsløse, nyutdannede, innvandrere og langtidsledige vil få en sjanse til å komme innom noen porter og få etablert et arbeidsforhold, noe som igjen kan gi mulighet til mer permanente arbeidsforhold.

Stålkommunist og LO-leder Gerd-Liv Valla gir seg selvsagt fan i disse, og er (rimeligvis kanskje) mest opptatt av egne medlemmer. Hennes medlemmer er ikke arbeidsledige.

Det er ekkelt å se dette ufjelge menneske stå å snakke om solidaritet, og til og med gjøre seg til talsmann for de arbeidsledige her i landet. Uforskammet og ekkelt.

Vi får her enda et eksempel på hva LO's "solidaritet" går ut på, og hvordan LO på en kvalmende måte forsøker å slå mynt på andres ulykke...mens de egentlig gir fan i dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123819-los-solidaritet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innenfor LO og deres forbund er det en evig maktkamp. Jeg selv har vært på landsmøtet for EL&IT, og sett dette på nært hold.

Jeg var mest sjokkert over min egen leder, og hennes 'allierte'...

De går over lik for å få seg et høyere verv innen organisasjonen. De spiller et skittent spill.

Jeg argumenterte mot dette 'spillet'.. -for det skjedde mye som jeg ikke var enig i. Det skulle jeg ikke gjort.

I dag er jeg arbeidsledig.

Lederen ble kvitt meg under nedbemanning, mens hun holdt andre tillitsvalgte 'skjermet' for dette...

Alle 'meler sin egen kake', de kjemper for å klatre høyere innen organisasjonen.. -og glemmer den egentlige grunnen til organisasjonens eksistens.

Nei, dette landsmøtet viste ikke mye solidaritet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123819-los-solidaritet/#findComment-750514
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...