Gå til innhold

1. linje teknisk support


Gjest vilgjernevite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenkte call-center for et eller annet datafirma med en gang, et sted der brukerne ringer inn og ber om hjelp/støtte altså. Minner meg om den gangen jeg jobbet på Microsofts kontor i Stockholm.

Ved et søk på nettet fant jeg dette, og det kan se ut som om det stemmer sånn nogelunde:

http://www.uninett.no/adam/support.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstelinjesupport er de som har første kontakt med brukere som har problemer med ett eller annet. Hvis det er et enkelt problem kan det antakelig løses der og da. Hvis det er et vanskeligere problem sendes kunden gjerne videre til "ekte teknikere" som har kunnskaper til å løse mer kompliserte problemer. Med andre ord er førstelinjesupport en slags buffersone som passer på at de som har peiling bruker tiden sin på dem som virkelig har bruk for dem, i stedet for å svare på enkle spørsmål som man ikke trenger spesiell ekspertise for å behandle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...