Gå til innhold

Han flørter med andre på e-post


vektjente

Anbefalte innlegg

Er 30 og har vært samboer i et halvt år med like gammel mann. Vi har det fint sammen og har et harmonisk forhold, men jeg oppdaget ved en tilfeldighet at han skriver med flere "venninner". Jeg leste noen linjer fra en e-post til en ex i utlandet, hvor han brukte ordene "I love you". Jeg og han har ikke engang sagt "jeg er glad i deg" til hverandre. Han er ikke så glad i å snakke om følelser.

Jeg konfronterte ham med dette med en gang, på en "snill" måte, jeg hadde jo lest hans private post og skammet meg over dette, og da sa han at brevvekslingen ikke betød noe, det var spennende og hans lille hemmelighet. Han skjønte at jeg ikke likte det, men han så ikke noe galt i å flørte "harmløst" med andre på sms og e-post.

Jeg ville ikke mase på ham og si at han ikke får lov, han synes nemlig det er viktig å ikke bli kvalt i et forhold, og er veldig sosial. Men jeg lurer på hva som er "rett" og "galt" når det gjelder flørting på denne måten. Jeg føler at han er utro, pga at jeg aldri ville gjort noe tilsvarende mot ham. Men han sier at det er meg han vil ha, vi som hører sammen og at han i sine øyne aldri har vært utro mot meg.

Det har ikke blitt mer prat om dette siden den kvelden jeg oppdaget det for en uke siden, men nå er jeg selvfølgelig mistenksom hver gang han sender tekstmeldinger og hver gang han sitter lenge ved datamaskina.

Jeg vil gjerne ta dette opp med ham en gang til, men vet ikke om jeg har rett til det. Er det vanlig i forhold at man godtar at kjæresten flørter med andre på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ihvertfall ikke rundt og lirer av meg "I love you" til folk her og der, selv ikke om jeg skulle flørte litt! Og ikke pr mail eller sms heller.

Den var litt for tynn, den forklaringen han kom med, jeg synes du godtar litt vel mye i forholdet ditt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke utroskap, men det er totalt uakseptabelt.

At han kommer med en slik latterlig forklaring, og at du godtar den, er trist.

Han skulle selvfølgelig lagt seg flat, innrømmet sin feil, og bedt om godt vær.

Makan til dott (han altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syndig?

Av og til synes jeg folk her inne er altfor "frigjorte" og andre ganger alfor puritanske. Jeg går i surr, jeg!

Selv synes jeg internett er et herlig medium å flørte uforpliktende i! Her inne kan jeg snakke med folk av motsatt kjønn og si, og i fantasien også gjøre slikt jeg aldri ville ha gjort i virkeligheten. Det kommer imidlertid virkeligheten min til gode - jeg føler meg spennende og attraktiv og nysgjerrig og mye mer tent i forhold til partneren min!

Jeg legger faktisk ikke noe mer i flørting på internett enn jeg gjør i mine seksuelle fantasier! Begge deler godt og - som sagt - inspirerende. Men ikke nødvendigvis noe jeg ville gjøre i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til synes jeg folk her inne er altfor "frigjorte" og andre ganger alfor puritanske. Jeg går i surr, jeg!

Selv synes jeg internett er et herlig medium å flørte uforpliktende i! Her inne kan jeg snakke med folk av motsatt kjønn og si, og i fantasien også gjøre slikt jeg aldri ville ha gjort i virkeligheten. Det kommer imidlertid virkeligheten min til gode - jeg føler meg spennende og attraktiv og nysgjerrig og mye mer tent i forhold til partneren min!

Jeg legger faktisk ikke noe mer i flørting på internett enn jeg gjør i mine seksuelle fantasier! Begge deler godt og - som sagt - inspirerende. Men ikke nødvendigvis noe jeg ville gjøre i virkeligheten.

Skriver du "I love you" til folk du flørter med på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes absolutt dere bør ha en skikkelig samtale om dette, nå, tidlig, og fortell hva du føler om det, sånn at han kan se det fra din side også...

dette er noe han er avhengig av, garantert, uten at han vil inrømme det såklart. han har vent seg til dette før han møtte deg, og har det som en daglig rutine eller krydder i hverdagen. problemet er at det vil gå ut over forholdet deres. det er ikke en dagbok eller diskusjoner eller betroelser, det er flørting, og da kan flørtingen med dem bli mer spennende enn å flørte med deg, og dermed også bli en slags form for utroskap. spesielt om det ettehvert utvikler seg til noe mer, cybersex, webcam, telefonsamtaler...

du må nok sette ned foten, og forklare hva du føler hver gang han er ved maskinen, og at du heller vil at han skal sende flørtende mail til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HHmm.misstenkelig

hei.høres misstenkelig ut. jeg synes ikke det er rett at han skal skrive of flørte med andre damer på internett eller sms. synes det er rart av deg at du respekterer det? jeg synes ikke at man trenger å flørte for å være venn.. du har da absolutt rett til å ta dette opp med han.han og dem kan jo utvikle seg i gal retning, i værste fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til synes jeg folk her inne er altfor "frigjorte" og andre ganger alfor puritanske. Jeg går i surr, jeg!

Selv synes jeg internett er et herlig medium å flørte uforpliktende i! Her inne kan jeg snakke med folk av motsatt kjønn og si, og i fantasien også gjøre slikt jeg aldri ville ha gjort i virkeligheten. Det kommer imidlertid virkeligheten min til gode - jeg føler meg spennende og attraktiv og nysgjerrig og mye mer tent i forhold til partneren min!

Jeg legger faktisk ikke noe mer i flørting på internett enn jeg gjør i mine seksuelle fantasier! Begge deler godt og - som sagt - inspirerende. Men ikke nødvendigvis noe jeg ville gjøre i virkeligheten.

Internett er virkeligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syndig?

Skriver du "I love you" til folk du flørter med på nettet?

Nei, jeg skriver ikke "I love you" - det er riktig, det - men for mange betyr ikke slike ord annet enn et det er "riktige" der og da?

Men nei, jeg er veldig "realistisk" når jeg flørter og fantaserer på internett når det blir snakk om mer enn fysikk. Følelser er "tabu" - om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Du må si fra til han hvordan du føler. Hvis ikke blir forholdet deres bygget opp av utrygghet og "hemmeligheter" som du ikke liker. Med en slik grunnmur vil forholdet rase sammen etter hvert.

Si til han at du ikke liker det og ikke godtar at han flørter på en slik måte. Det er rett og slett barnslig av han å holde på å flørte og skrive slikt med ekser. Rett og slett. Jeg hadde IKKE godtatt dette fra samboeren min. Han hadde heller ikke godtatt det fra meg.

Si fra hva du føler. Kanskje kan du la han lese svarene du har fått her inne. Også innlegget ditt?

Håper det ordner seg og at han innser at denne "uskyldige" leken hans går ut over tilliten i forholdet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Nei, jeg skriver ikke "I love you" - det er riktig, det - men for mange betyr ikke slike ord annet enn et det er "riktige" der og da?

Men nei, jeg er veldig "realistisk" når jeg flørter og fantaserer på internett når det blir snakk om mer enn fysikk. Følelser er "tabu" - om du skjønner.

Flørter du med eksene dine på internett da? Eller andre mennesker du har gått til sengs med?

Husk at du hvis du flørter rått på nettet så kan en person med datapeiling ganske lett finne ut hvem du er. Husk at internett er virkelighet og det fins mange rare mennesker som bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...