Gå til innhold

Sykemelding pga arb.miljø


Gjest reload

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sykemelde meg pga dårlig arb.miljø. Dette sliter veldig på meg, nesten så jeg føler meg mobbet. Jeg har en "skrantende" psyke fra før, så dette gjør jo ikke saken bedre.

Hvor lenge kan man forvente seg å bli sykmeldt? Kommer grunnen til sykemeldingen til å komme frem for arb.giver? Jeg har tatt opp problemet med arb.giver, men han ser ikke ut til å ta meg alvorlig. Derfor ønsker jeg å sykemelde meg til jeg evt. får meg en ny jobb. Vet det er "feigt", men nå orker jeg ikke mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta det med ro, arbeisgiver kan ikke kreve å få vite hvorfor du er sykmeldt.

Det er ikke 'feigt' å sykmelde seg på dette grunnlaget. Å mistrives på arbeidsplassen er en god nok grunn til sykmelding. Spesielt om du føler deg mobbet, og det går på psyken løs.

Det er ingen grunn for at du skal måtte utsette deg for dette!

Og det regner jeg med at legen din er enig med meg i.

Men på lengre sikt, er det jo en dårlig løsning å gå sykemeldt.

Har dere ikke en tillitsvalgt, evt. et verneombud på jobben som du kan snakke med? Det må da kunne gå an å løse dette på en måte?

Synd at det er så vanskelig å få tak i jobb for tiden. Det er liksom ikke bare å bytte heller...

Håper det løser seg for deg, men fram til det gjør det; skaff en sykemelding, du!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det kommer ikke frem på sykemeldingen din hvorfor du er sykemeldt.

Det er faktisk ganske vanlig at man blir sykemeldt pga arbeidforhold. Enten man blir mobbet eller føler seg utrygg av andre grunner, nedskjæringer osv.

En annen ting er at det kan være en ulempe for deg å være sykemeldt dersom du søker ny jobb. Det hender jo at de ønsker å ringe og snakke med den jobben du er på for å høre hvordan du er.

En løsning er at du sykemelder deg til du føler deg sterk nok, men det er ganske tøfft når du skal tilbake igjen på jobb etter lang tids sykemelding pga miljøet. Kan du sykemeldes i 50% kanskje.

Hvordan er det med hovedtillitsvalgt? Har dere det på arbeidsplassen din? Kanskje du kan ta kontakt med vedkommende og få råd og hjelp. Det er jo ikke sikkert du er den eneste.

Vil ikke virke pessimistisk men snakker av erfaring.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...