Gå til innhold

Tror jeg skal bli forsker....


Gjest brusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sarkofag

Nei det synes jeg da er helt greit. Poenget er jo ikke å finne ut at fenomenet finnes, men å lære mer om hvordan hjernen fungerer. Kanskje disse resultatene kan bistå til å hjelpe folk med psykiske problemer?

Dessuten visste hvertfall ikke jeg på forhånd at kvinner har lettere for å få låter på hjernen enn menn (jeg ville faktisk gjettet på at det var motsatt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten det var enda verre med en test jeg leste om i "Illustrert vitenskap": Først skal du skrive navnet ditt med høyre hånd, etterpå med venstre hånd, derettet skal du kjenne godt etter hva som føltes mest komfortabelt, og dermed vet du om du er høyrehendt eller venstrehendt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten det var enda verre med en test jeg leste om i "Illustrert vitenskap": Først skal du skrive navnet ditt med høyre hånd, etterpå med venstre hånd, derettet skal du kjenne godt etter hva som føltes mest komfortabelt, og dermed vet du om du er høyrehendt eller venstrehendt...

inn med teskje :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto ikke noe om alle de andre tingene han forsker på i samme sammenheng. Jeg er ikke sikker på at du egner deg for forskning utifra innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto ikke noe om alle de andre tingene han forsker på i samme sammenheng. Jeg er ikke sikker på at du egner deg for forskning utifra innlegget ditt.

Å det var dumt da...at jeg ikke passer til det...

*gråter en skvett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest forskerutdanning

Når media skriver om forskning, tar de ofte ting ut av sammenheng.

Dette er sannsynligvis en del av et større prosjekt om hvordan hjernen fungerer. Avisene klarer som regel å trekke fram det som høres aller mest idiotisk ut.

En del journalister burde rett og slett lært seg mer om naturvitenskap.

Jeg er nok enig i at det foregår en del tullete forskning, men det meste som foregår på universitetene er både fornuftig og nyttig.

Hilsen en som er i gang med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...