tuli Skrevet 11. desember 2000 Skrevet 11. desember 2000 Jeg har nettopp startet med Aprovelle pga for høyt blodtrykk. Har brukt preparatet i ca 8 uker. Blodtrykket er nede på "normalen" igjen. Imidlertid har jeg begynt å verke i ledd som om jeg hadde en leddbetennelse, det verker i en tå, i kjeven, i knær, en skulder, osv. Er dette kjente eller forventede bivirkninger som går over eller kan preparatet utløse latente leddbetennelser, reumatiske lidelser? 0 Siter
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 12. desember 2000 Skrevet 12. desember 2000 Svar til Tuli. Dette er ikke noen vanlig bivirkning av denne stoffgruppen (det er 4-5 preparater i denne gruppen godkjent i Norge). Imidlertid er det all grunn til å mistenke at det er en bivirkning som foreligger. Ta det opp med din lege, få vurdert hvorvidt det kan være en tilfeldighet og om det er en annen tilstand som gir deg leddsmerter. Hvis det ikke er holdepunkt for annen årsak, er det all grunn til å bytte medikament. Det finnes en rekke alternativ. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.