Gå til innhold

Bryllup i Roma?


baktus

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gifta seg i Roma (ambassaden), eller er kjent i verdensbyen?

- Og som har tips om hotell, blomster/frisør?

...rent hypotetisk... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Giftet ikke Molli seg der ?

Nei, tror det var Madrid (?) - søkte nemlig på bryllup under Åpent Forum, og da kom det en del innlegg fra Molli frem.

- Men takk for tipset/forslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja , bare noe 1000 mil feil da .... :-)

....ja, nå først så jeg at det allerede var blitt en liten tråd her!!

Flere svar mottas med spenning og takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest italiafrelst

Jeg gifta meg i Roma!!! Søkte litt på nettet og fant overnatting. Bestilte bryllupsmiddag da vi kom ned (noen dager før) på takrestauranten til hotell Hassler på toppen av spansketrappene. Måtte få forloveren min til å fikse håret da jeg glemte at praktisk talt alt er stengt på en mandag og vi giftet oss tidlig på tirsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifta meg i Roma!!! Søkte litt på nettet og fant overnatting. Bestilte bryllupsmiddag da vi kom ned (noen dager før) på takrestauranten til hotell Hassler på toppen av spansketrappene. Måtte få forloveren min til å fikse håret da jeg glemte at praktisk talt alt er stengt på en mandag og vi giftet oss tidlig på tirsdagen.

Å - så fint at du svarte!!!

Dere gifta ikke dere i ambassaden da - siden det var en tirsdag?(Det er bare torsdager)

Jeg tror også vi må reise nedover litt før, så jeg kan finne ut om hvor jeg ev. kan få sminke/hår fixa, og en blomsterbukett.

Har du noe tips om hotell da? Vi kunne nemlig tenkt oss ganske bra standard, reise alene - ihvertfall uten barn - så vi får slappa skikkelig av.

Hva med fotograf? Fikk dere tatt proffe bilder, eller privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest italiafrelst

Å - så fint at du svarte!!!

Dere gifta ikke dere i ambassaden da - siden det var en tirsdag?(Det er bare torsdager)

Jeg tror også vi må reise nedover litt før, så jeg kan finne ut om hvor jeg ev. kan få sminke/hår fixa, og en blomsterbukett.

Har du noe tips om hotell da? Vi kunne nemlig tenkt oss ganske bra standard, reise alene - ihvertfall uten barn - så vi får slappa skikkelig av.

Hva med fotograf? Fikk dere tatt proffe bilder, eller privat?

Vi giftet oss på ambassaden. Den gang (2000) var det vielser både tirsdag og torsdag.

Jeg søkte på nettet og fant et hotell et stykke utenfor byen (skulle være litt økonomisk da...). Det var greit nokd et, men hadde nok foretrukket hotell inni byen. Jeg er ikke så kjent at jeg kan anbefale noen, men det kan være lurt å ringe og bestille i stedet for å bestille på nett. Da er det nemlig mye lettere å få en god pris. Prut i vei! Og pass på å fortelle at dere skal gifte dere, da får dere kanskje brullupssuiten til normal pris?

Vi hadde med forlover som tok bilder av oss, og leide ikke fotograf. Tok bilder når vi kom hjem igjen hos fotograf. Har et vennepar som også giftet segi Roma og de skaffet fotograf fra Norge. Tror de holdt til på Vestbanen, eller i forbindelse med Turistinformasjonen i Oslo, men er jammen ikke sikker. Jeg søkte litt etter fotograf på de italienske gule sidene (http://multilingua.seat.it/cgi-bin/webdriver?MIval=mdrindex&lingua=INGL) og fant noen, men fikk aldri bestilt noe. De som hadde hjemmesider var rådyre.

Dere får ha lykke til! Vi var kjempefornøyd. Etter vielsen satt vi oss på nattoget til Venezia hvor vi tilbragte 4 deilige dager. Det er virkelig å anbefale, utrolig romantisk by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi giftet oss på ambassaden. Den gang (2000) var det vielser både tirsdag og torsdag.

Jeg søkte på nettet og fant et hotell et stykke utenfor byen (skulle være litt økonomisk da...). Det var greit nokd et, men hadde nok foretrukket hotell inni byen. Jeg er ikke så kjent at jeg kan anbefale noen, men det kan være lurt å ringe og bestille i stedet for å bestille på nett. Da er det nemlig mye lettere å få en god pris. Prut i vei! Og pass på å fortelle at dere skal gifte dere, da får dere kanskje brullupssuiten til normal pris?

Vi hadde med forlover som tok bilder av oss, og leide ikke fotograf. Tok bilder når vi kom hjem igjen hos fotograf. Har et vennepar som også giftet segi Roma og de skaffet fotograf fra Norge. Tror de holdt til på Vestbanen, eller i forbindelse med Turistinformasjonen i Oslo, men er jammen ikke sikker. Jeg søkte litt etter fotograf på de italienske gule sidene (http://multilingua.seat.it/cgi-bin/webdriver?MIval=mdrindex&lingua=INGL) og fant noen, men fikk aldri bestilt noe. De som hadde hjemmesider var rådyre.

Dere får ha lykke til! Vi var kjempefornøyd. Etter vielsen satt vi oss på nattoget til Venezia hvor vi tilbragte 4 deilige dager. Det er virkelig å anbefale, utrolig romantisk by.

Hei igjen!

Jeg glemte helt å takke for svaret ditt! Veldig fint å få litt råd fra sånne erfarne roma-giftere! ;-)

Jeg har skaffa fotograf nå - via ambassaden! De hadde en fast en som de skulle bestille for oss!

- Og tusen takk for lykkeønskningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...