ariake Skrevet 12. desember 2000 Del Skrevet 12. desember 2000 Jeg fikk hypothyreose etter fødsel,bruker 1mg thyroxin pr.dag,men føler jeg meg ikke i form til tross for at prøvene stort sett er ok.Kan det være fordi jeg gikk et år ubehandlet? Ønsker å prøve kombinasjonstabletter thyroxin og liothyronin, men min lege var veldig skeptisk til disse tablettene , vet dere hvorfor? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12400-liothyronin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maii Skrevet 12. desember 2000 Del Skrevet 12. desember 2000 Hvis legen din er skeptisk til den nye stoffskiftebehandlingen bør han ta seg et kurs for å bli oppdatert. jeg ble satt på den i høst etter å ha tatt tyroxin i 8 år uten at jeg har følt meg ok. Nå går det bedre, jeg klarer mere og blir ikke så lett nedtrykt. men fortsatt sliter jeg med lav stressterskel. Den endokrinologen jeg har sier at de vil behandle de fleste med lavt stoffskifte med kobinasjonsbehandlingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12400-liothyronin/#findComment-61494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bart Skrevet 13. desember 2000 Del Skrevet 13. desember 2000 Hvis legen din er skeptisk til den nye stoffskiftebehandlingen bør han ta seg et kurs for å bli oppdatert. jeg ble satt på den i høst etter å ha tatt tyroxin i 8 år uten at jeg har følt meg ok. Nå går det bedre, jeg klarer mere og blir ikke så lett nedtrykt. men fortsatt sliter jeg med lav stressterskel. Den endokrinologen jeg har sier at de vil behandle de fleste med lavt stoffskifte med kobinasjonsbehandlingen. Hei Jeg så ditt innlegg som svar til ariake Jeg har gått på thyroxin i 7 år og viser normale stoffskifteverdier, men føler meg ikke i form likevel. Kan du være snill og fortelle med om den behandlingen du får. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12400-liothyronin/#findComment-61906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 13. desember 2000 Del Skrevet 13. desember 2000 Til ariake. Prøv å søk på Liothyronin i forum allmennmedisin, flere diskusjoner har gått før. Søk også på temaet lavt stoffskifte; denne artikkelen kan du evt. vise legen din. Dersom man har hatt lavt stoffskifte lenge, kan det ta opptil 1 år før alle symptomer er borte, etter oppstart av Thyroxin. vedvarende trøtthet utover dette, og hvis andre årsaker til trøtthet er utelukket, kan forsøksvis behandles med Liothyronin, da skal dosen Thyroxin reduseres noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12400-liothyronin/#findComment-61982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maii Skrevet 13. desember 2000 Del Skrevet 13. desember 2000 Hei Jeg så ditt innlegg som svar til ariake Jeg har gått på thyroxin i 7 år og viser normale stoffskifteverdier, men føler meg ikke i form likevel. Kan du være snill og fortelle med om den behandlingen du får. Takknemlig for svar. Hei Bart Jeg ble behandlet med radioaktivt jod i 1992 og satt på thyroxin. Jeg var da i en veldig stressende jobb med mye reising. Jeg taklet aldri jobben min etter dette. Etter 4 års slit i jobben ble jeg uføretrygdet 48 år gammel. Jeg fikk veldig lav stressterskel og lavt blodsukker + at jeg ble utmattet og sov mye. Jeg gikk da på 0,1 mg thyroxin. Selv om jeg ble uføretrygdet ble jeg ikke bedre. det var først da jeg begynte på kombinasjonsbehandlingen sist høst at jeg opplevde at jeg ikke følte meg så trøtt og deprimert lenger. Jeg går da på 10 mg liothyronin og 0,075 mg thyroxin. Men stressterskelen min er fortsatt lav. Jeg er et menneske som liker utfordringer og i situasjoner med mye stress for meg bruker jeg inderal. det får meg til å klare mere stress, men å begynne å jobbe igjen har jeg slått fra meg. Det vil jeg aldri klare, og dette er noe endokrinologer snakker lite om. Det er greit at trøttheten blir borte, men du kan ikke dope deg får å klare å jobbe. Jeg vet ikke hvordan du har det, men jeg blir plaget med uro, angst når presset blir for stort for meg. Når verden er rolig og harmonisk er jeg ok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12400-liothyronin/#findComment-62169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bart Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Hei Bart Jeg ble behandlet med radioaktivt jod i 1992 og satt på thyroxin. Jeg var da i en veldig stressende jobb med mye reising. Jeg taklet aldri jobben min etter dette. Etter 4 års slit i jobben ble jeg uføretrygdet 48 år gammel. Jeg fikk veldig lav stressterskel og lavt blodsukker + at jeg ble utmattet og sov mye. Jeg gikk da på 0,1 mg thyroxin. Selv om jeg ble uføretrygdet ble jeg ikke bedre. det var først da jeg begynte på kombinasjonsbehandlingen sist høst at jeg opplevde at jeg ikke følte meg så trøtt og deprimert lenger. Jeg går da på 10 mg liothyronin og 0,075 mg thyroxin. Men stressterskelen min er fortsatt lav. Jeg er et menneske som liker utfordringer og i situasjoner med mye stress for meg bruker jeg inderal. det får meg til å klare mere stress, men å begynne å jobbe igjen har jeg slått fra meg. Det vil jeg aldri klare, og dette er noe endokrinologer snakker lite om. Det er greit at trøttheten blir borte, men du kan ikke dope deg får å klare å jobbe. Jeg vet ikke hvordan du har det, men jeg blir plaget med uro, angst når presset blir for stort for meg. Når verden er rolig og harmonisk er jeg ok. Hei Takk for svar. Det hadde vært artig å høre mer fra deg. Jeg lurer på om du merket veldig stor forskjell fra kombinasjonsbehandlingen. Jeg er egentlig veldig intressert i å prøve den for jeg er langtfra så opplagt nå som jeg var før jeg hypothyreosen. Jeg bruker 0.05 mg thyroxin daglig pg det er nok for meg,men selv om stoffskifteveridene er normale er jeg langt fra pigg. Blir veldig lett stressa med hjertebank og ekstraslag. Er det slik du har det. Takknemlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12400-liothyronin/#findComment-62684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.