Gå til innhold

Vanskelige sår


TOMO

Anbefalte innlegg

Min mor er nå en godt voksen person som har den tvilsome glede av å bo på en av kommunens bo og behandligs sentere (som det så fint heter). Der har hun pådratt seg et sår på helen som ikke vil gro. Hun har hyppige Stafylokokk infeksoner i såret som behandles med antibiotika. For meg virker det som skloemedisinen ikke har adekvat behandling mot denne plagen.

Jeg vet det finnes en behandlig som er virksom nemlig Maggot Terapi. Dette er rett å slett fluelarver som spiser opp infisert og ødelagt vev samt bakterier men som ikke rører friskt vev. Samtidig skiller maggtoene ut stoffer som er bakteriedrepene og hjelper såret til å gro.

Det er foretatt mye forskning av dette i utlandet (overrakende nok av skolemedisinen) spesiellt i England der dette er tatt i bruk ved noen sykehus.

Mitt spørsmål er om noen vet om at slik behandling gies i Norge?

Søkende sønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...