Gå til innhold

NHD- Spørsmål om benzodiazepiner og avhengighet


natolars

Anbefalte innlegg

Hei!

De aller fleste vet at bruk av benzodiazepiner medfører en viss tilvenningsrisiko.

Det jeg er litt usikker på, er hvor mye og hvor lenge man må ta et medikament før man blir fysisk avhenging? Kan du si litt om det?

Kan man for eksempel bli fysisk avhengig hvis man tar 1-2mg Xanor hver dag over en treukersperiode? Eventuelt 5-10mg Vival hver dag over en treukersperiode?

På forhånd takk!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest schizofeit

Hei lars.. Jeg har misbrukt og brukt og you name it, har ikke blitt avhegnig. Men, kanskje noen har enklere for å bli avhegnig enn andre?

Det som jeg har vært forsiktig med var å ikke ta hver dag og det omhandlet seg 1-2 ganger i uken maks med doser opptil 50mg vival. Jeg har brukt xanor, men det gjorde meg bare trøtt. Syntes til slutt at valium og andre benzodiazepiner var dårlig rus og bare bortkastet i kampen mot angst. Sluttet med det og alt gikk sin vei.

Kan hende at jeg må ta en vival nå og da, men jeg lar heller være. Siste månden brukte jeg 10mg totalt. I forhold til 100 5mg piller på en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...