Gå til innhold

Mye hodepine, er dette migrene eller?

Anbefalte innlegg

Benteabrahamsen

Hei,

Jeg er 33 år gammel og bor i Stavanger.

Jeg plages mye med hodepine som arter seg slik at jeg har vondt langs øvre kant av øyehulen, bort til øret (via tinningen), ned langs øret og bort langs øvre kjeveben. Det er tilogmed vondt når jeg berører huden i tinningen min/kjeven min. Hodepinen ligger alltid på høyre side.

Jeg har fått høre at jeg har migrene, men jeg kjenner ikke igjen de andre symtomene som følger migrene. Derfor lurer jeg på om dette kan være noe med bihulene mine å gjøre? Jeg er ofte snuete og snyter meg ofte og hadde endel problemer med bihulene og ørene mine som liten.

Jeg har fått Imigran nesespray som jeg bruker, men den virker ca. halvparten av gangene jeg tar den. Jeg er nå gravid og jeg kan derfor ikke ta Imigran lenger og Paracet hjelper ihvertfall ikke!

Jeg håper jeg kan få svar på spørsmålet mitt om dette kan ha sammenheng med bihulene mine.

Med hilsen,

Bente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12412-mye-hodepine-er-dette-migrene-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benteabrahamsen

Kjære Benteabrahamsen !

Ja, det tror jeg nok at det kan. Ellers må du si noe mer om varighet og hyppighet av smerten dersom det skal være mulig si noe mer.

Hei,

Takker for raskt svar. Hodepinen min er veldig hyppig. Jeg har hodepine ca. annenhver dag. Noen ganger går den over i løpet av natten andre ganger varer den i to til tre dager. Jeg spiser regelmessig i løpet av hele dagen (små måltider ca. hver tredje time).

Jeg kan våkne om morgenen og være helt fin i hodet hele dagen, etter middag blir jeg gjerne litt søvnig og tar en liten høneblund. Ofte når jeg våkner da har jeg vondt i hodet. Hvis jeg ikke sover, så pleier jeg allikevel å få hodepine i løpet av kvelden - selv når jeg bare sitter og slapper av i stuen.

Jeg er ofte stiv i nakken og skuldrene mine og får min mann til å massere meg hver kveld.

Jeg er litt lei nå, fordi jeg føler at livet mitt styres av hodet. Min mann og jeg kan ikke legge planer for kveldene i uken eller helgene fordi som oftest må vi bli hjemme pga. min hodepine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...