Gå til innhold

NHD: Hypoman ??


quietus_crusader

Anbefalte innlegg

quietus_crusader

Jeg lurer på om en kan bli hypoman av å stå på Efexor også starter en på Risperdal, liten dose.

Et eller annet er det i alle fall. Har en indre uro og vansker for å slappe av og konsentrere meg, samtidig som jeg er noe hyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipolar too

Jeg ble slik på Efexor. Tok ikke annet ved siden av.

Jeg ble hypoman av ISSR med stemningstabiliserende i tillegg. Så det er nok mulig, ja. Både min mor og min datter ble det også, så det er nok en viss risiko for bipolare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

advanced1365380372

Jeg ble hypoman av ISSR med stemningstabiliserende i tillegg. Så det er nok mulig, ja. Både min mor og min datter ble det også, så det er nok en viss risiko for bipolare.

Se det! ..enda en god grunn til ikke å gå på medisiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar too

Se det! ..enda en god grunn til ikke å gå på medisiner..

Som deg ønsker heller ikke jeg å bruke medisiner. Men du skjønner sikkert at man da må ta andre hensyn?? Feks å ta varselsignalene på alvor?

Hvis man virkelig ønsker et liv i våken tilstand, som jeg velger å kalle det, må man ofte legge om på endel andre ting. Det være seg studier og karrierevalg. Men det finnest alltid en løsning og andre ting å gjøre, hvis man skjønner sitt eget beste.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det! ..enda en god grunn til ikke å gå på medisiner..

Det er vel ikke noe argument for ikke å ta medisiner!

Det er heller et argument for at de som lider av depresjon må utredes bedre for bipolar lidelse. For en med bipolar lidelse skal det stort sett brukes stemningsstabiliserende i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

advanced1365380372

Som deg ønsker heller ikke jeg å bruke medisiner. Men du skjønner sikkert at man da må ta andre hensyn?? Feks å ta varselsignalene på alvor?

Hvis man virkelig ønsker et liv i våken tilstand, som jeg velger å kalle det, må man ofte legge om på endel andre ting. Det være seg studier og karrierevalg. Men det finnest alltid en løsning og andre ting å gjøre, hvis man skjønner sitt eget beste.

Ha en fin dag!

Går du på medisiner eller ikke??

Jeg har ikke noen ambisjoner om karriere jeg. Det er ikke derfor jeg går på skole og alt det der. Ikke spør hvorfor, for jeg er ikke helt sikker selv, men jeg gir meg ikke nå. Det ville jo vært å kapitulere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quietus_crusader

Jeg ble slik på Efexor. Tok ikke annet ved siden av.

Har gått på Efexor en stund nå og svingt en del,, men det ble værre med Risperdal. Bedre også forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror ikke at tillegg av Risperdal skal utløse hypomani. Snarere vil det beskytte. Hvis det er helt i starten, kan det være bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...