Gå til innhold

Bekymra for broren min :o(

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå

Broren min på 28 år, ble innlagt på sykehus for to dager siden.

Han ringte moren og faren min på morningen og snakket bare tull, sa han holdt på å dø...

Pappa fikk en ambulanse til å komme å hente ham med en gang, og på sykehuset kunne de konstantere HØYT blodsukker, det var på 37 !!! Da var han rimelig nær, var han ikke ???

Dette er så forferdelig ! De får enda ikke noe særlig lurt ut av ham, han bare mumler...

Grunnen til det høye blodsukkeret var at han ikke hadde tatt insulinen, hadde ikke funnet den sa han, men da pappa var nede hos ham stod den pent ved siden av tannbørsten !

Han har endel problemer og har hatt det vanskelig for tiden, så det vi nå lurer på er om det nok ikke var et rop om hjelp !!!

Men hvor lenge har han unnlatt å ta insulin når blodsukkeret er sååå høyt da, flere dager eller ??

Kan han ha tatt noe skade nå når han har gjort dette ??

Må si jeg er redd nå, og håper på noen beroligende ord !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12418-bekymra-for-broren-min-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være mange grunner til at han har fått høyt blodsukker. Når man har diabetes er det veldig mye som kan påvirke blodsukkeret. Infeksjoner kan bl.a. få blodsukkeret til å stige uten at du skjønner hvorfor selv.

Det er heller ikke sikkert at broren din har latt være å ta insulinet sitt så veldig lenge.

Hvis jeg spiser noe søtt eller potetgull eller noe annet som jeg ikke bør spise for mye av kan blodsukkeret mitt fort stige til 22 f.eks.

Da min diabetes ble oppdaget for litt over 2 år siden hadde jeg 33 i blodsukker. Jeg var sliten, litt desorientert og gikk veldig ned i vekt. Jeg hadde gått slik i 2-3 uker.

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på høyt bl.s.

Hvis man til vanlig har tilnermet normale verdier mellom 4 og 8 kan man reagere kraftig på at verdiene stiger så høyt som broren dine sine verdier har steget.

Hvis broren din har hatt det litt tungt i det siste så kan det jo være fint for han at han nå har kommet på sykehuset.

Dere som er familien hans kan jo nevne dette for legene der. Kanskje det er en diabetessykepleier der som kan snakke litt med han (evt noen med psykologibakgrunn hvis det skulle være nødvendig).

Endel sykehus i Norge har noe som kalles diabetesskole, hør om dette kan være en mulighet.

Det jeg til slutt vil si er at broren din er heldig som har noen som virkelig bryr seg om han. Nå som han ligger på sykehus så burde han i allefall ha de beste forutsetningene for å få hjelp.

Lykke til!

Det kan være mange grunner til at han har fått høyt blodsukker. Når man har diabetes er det veldig mye som kan påvirke blodsukkeret. Infeksjoner kan bl.a. få blodsukkeret til å stige uten at du skjønner hvorfor selv.

Det er heller ikke sikkert at broren din har latt være å ta insulinet sitt så veldig lenge.

Hvis jeg spiser noe søtt eller potetgull eller noe annet som jeg ikke bør spise for mye av kan blodsukkeret mitt fort stige til 22 f.eks.

Da min diabetes ble oppdaget for litt over 2 år siden hadde jeg 33 i blodsukker. Jeg var sliten, litt desorientert og gikk veldig ned i vekt. Jeg hadde gått slik i 2-3 uker.

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på høyt bl.s.

Hvis man til vanlig har tilnermet normale verdier mellom 4 og 8 kan man reagere kraftig på at verdiene stiger så høyt som broren dine sine verdier har steget.

Hvis broren din har hatt det litt tungt i det siste så kan det jo være fint for han at han nå har kommet på sykehuset.

Dere som er familien hans kan jo nevne dette for legene der. Kanskje det er en diabetessykepleier der som kan snakke litt med han (evt noen med psykologibakgrunn hvis det skulle være nødvendig).

Endel sykehus i Norge har noe som kalles diabetesskole, hør om dette kan være en mulighet.

Det jeg til slutt vil si er at broren din er heldig som har noen som virkelig bryr seg om han. Nå som han ligger på sykehus så burde han i allefall ha de beste forutsetningene for å få hjelp.

Lykke til!

Takk for innlegget ditt !

Det hørtes jo beroligende ut det du sa.

Vet han har kommet i kontakt med psykolog nå, han har større problemer enn vi ante !

Dette med insulinen hadde han gjort med vilje, det var et rop om hjelp !!!

Sender ham blomster og et laaangt brev i dag, han orker ikke besøk, men jeg håper han om noen dager leser brevet mitt !

Gjest Stein Vaaler

Hei

Jeg skjønner at en slik episode skremmer. Det er imidlertid ikke sikkert at han har vært uten insulin i mer en en halv til en dag spesielt dersom han samtidig har vært forkjøla eller lignende. Et blodsukker på 37 er i seg selv ikke farlig så lenge det ikke samtidig utvikler seg en syreforgiftning som uttrykk for at man har vært lenger uten insulin.

Det viktigste nå er vel at han får god oppfølging både av sin diabeteslege og de som står han nært.

Vennlig hilsen

Takk for innlegget ditt !

Det hørtes jo beroligende ut det du sa.

Vet han har kommet i kontakt med psykolog nå, han har større problemer enn vi ante !

Dette med insulinen hadde han gjort med vilje, det var et rop om hjelp !!!

Sender ham blomster og et laaangt brev i dag, han orker ikke besøk, men jeg håper han om noen dager leser brevet mitt !

Hei igjen!

Ville bare si at det var godt broren din fikk hjelp i tide.

Håper ting retter seg og at det går bra med han og dere andre.

Førjuls-klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...